مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

مراقبت از پوست صورت. قوانین، مداخلات، لوازم آرایشی

 

بسیاری از مردم که می خواهند پوست خود را توصیف کنند، آن را مخملی، براق، صاف می نامند، با این حال، همه نمی توانند به چنین پوستی ببالند.

 

پوست آینه بدن است که تحت تاثیر محیط، رژیم غذایی، مداخلات زیبایی و محصولات مختلف قرار می گیرد.

 

در زیر پیشنهاد می کنیم با مراقبت صحیح از پوست و ویژگی های آن آشنا شوید.

 

چگونه یک برنامه مراقبت از پوست صورت فردی ایجاد کنیم

 

همه ما رویای این را داریم که مراقبت از پوست صورت تا حد امکان مؤثر باشد. به عنوان یک قاعده، 4 نوع پوست وجود دارد: معمولی، خشک، چرب و ترکیبی. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که پوست شما به کدام نوع تعلق دارد، اجازه دهید برخی از ویژگی ها را فهرست کنیم.

 

پوست چرب: مشخصه اصلی تولید سبوم فراوان و براق شدن پوست چرب است.

 

پوست با منافذ بزرگ مشخص می شود، مستعد ابتلا به کومدون ها و جوش های سر سیاه است. و علائم پیری، بر خلاف سایر انواع پوست، بسیار دیر ظاهر می شوند.

 

پوست خشک: در اینجا تصویر معکوس پوست چرب را می بینیم. چربی کمی وجود دارد، پوست نمی درخشد، اغلب به دلیل خشکی می تواند ترک بخورد و پوست کنده شود. پوست خشک نازک‌تر و ظریف‌تر است، اما چین و چروک‌ها روی آن سریع‌تر ظاهر می‌شوند، حتی گاهی تا سن 30 سالگی. منافذ روی این نوع پوست تقریباً نامرئی هستند پس باید از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

 

پوست معمولی: این نوع پوست میانگین طلایی است. چاقی متوسط ​​است، پوست فقط در ناحیه T می تواند بدرخشد، منافذ معمولا کوچک هستند و فقط در قسمت مرکزی صورت باز می شوند. معمولا این نوع پوست در برابر محرک های خارجی و داخلی مقاوم است.

 

پوست ترکیبی:این نوع پوست تمام ویژگی های انواع ذکر شده در بالا را دارد. در مورد پوست مختلط، منافذ بزرگ شده را می توان به طور عمده در ناحیه T مشاهده کرد، تولید سبوم می تواند در برخی از قسمت های صورت افزایش یابد. کومدون ها و جوش های سرسیاه اغلب ظاهر می شوند. این نوع پوست مستعد پیری زودرس نیست.

 

هنگام انتخاب مراقبت از پوست صورت باید تمام این ویژگی ها را در نظر گرفت. از این گذشته، اگر از کرم ها و لوسیون هایی استفاده کنید که با پوست شما "همخوانی ندارند"، می توانید نتیجه معکوس بگیرید: مراقبت نه تنها با شکست مواجه می شود، بلکه می تواند وضعیت پوست را نیز بدتر کند.

 

و بنابراین، اصل اصلی انتخاب مراقبت از پوست مناسب در خانه، انتخاب مراقبت از پوست بسته به نوع پوست است.

 

اگر نوع پوست معمولی دارید، می توانید خودتان یک برنامه مراقبتی با تمرکز بر ویژگی های عمومی پوست ایجاد کنید. برای پوست های خشک، چرب و مخصوصاً مختلط، توصیه می کنیم با متخصصان - متخصصین زیبایی یا پوست تماس بگیرید. به این ترتیب می توانید محصولات مراقبتی را انتخاب کنید که تمام مشکلات آزاردهنده را حل کند.

پاکسازی صورت

نوع معمولی مراقبت از پوست

 

ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما این نوع مراقبت از پوست ویژگی های خاص خود را دارد. برای شستن پوست باید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد ضد باکتری و ضد التهابی نباشند. اسکراب نباید بیش از یک بار در هفته استفاده شود. بهتر است از محصولات مبتنی بر الکل که پوست را خشک می کنند، استفاده نکنید، به جای آن از لوازم آرایشی با ترکیبات گیاهی استفاده کنید: بابونه، آلوئه، گل همیشه بهار، عصاره درخت چای.

 

کرم های مورد استفاده روزانه باید حتما حاوی یک جزء ضد آفتاب باشند. برای مرطوب کردن پوست صورت در منزل بهتر است از کرم های غیر متراکم یعنی موادی که لایه اضافی روی سطح پوست ایجاد نمی کنند استفاده کنید. معمولا آنها کرم نیستند، بلکه ژل هستند.

 

چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم

 

پوست چرب نیاز به مراقبت خاصی دارد، به طوری که تولید سبوم را بیشتر فعال نمی کند و در عین حال لایه سطحی اپیدرم را خشک نمی کند. پوست چرب نیز به راحتی تحریک می شود که دلیل قرمز شدن مکرر پوست است.

 

نکات اصلی مراقبت از پوست چرب:

 

تمیز کردن خوب

 

درمان آنتی باکتریال پوست

 

تنظیم سبوم

 

برای شستن پوست باید از محصولاتی استفاده کرد که در عین حال PH پوست را ثابت نگه می دارد، سبوم بیش از حد را تنظیم می کند. درخشندگی روغنی را از بین می برد، اما بیش از حد آن را خشک نمی کند.

 

استفاده از اسکراب با دانه های ریز ساینده 2 تا 3 بار در هفته توصیه می شود که آلودگی های پوست را از بین می برد و سلول های مرده را لایه برداری می کند.

 

برای تقویت پوست، توصیه می شود محصولاتی را انتخاب کنید که الکل ندارند. آنها می توانند تونیک ها و لوسیون های گیاهی، به ویژه بابونه، کالاندولا و آلوئه ورا باشند. گاهی اوقات افرادی که پوست چرب دارند فکر می کنند که پوستشان نیازی به مرطوب سازی اضافی ندارد، اما اینطور نیست. به سادگی، مرطوب کننده ها نباید دارای اجزای ضخیم باشند تا در کار تولید سبوم اختلال ایجاد نکنند.

 

برای اینکه پوست خود را مرطوب کنید، باید از ژل، سرم یا قطره استفاده کنید. اگر پوست مستعد التهاب است، باید به دنبال اجزای ضد التهابی در ترکیب محصولات غذایی باشید. البته باید به خاطر داشت که استفاده از ژل ها در شرایط آب و هوایی بسیار سرد توصیه نمی شود، فقط در صورت مراقبت شبانه می توانید از آنها استفاده کنید.

جوان سازی

مراقبت از پوست خشک

 

خشکی پوست اغلب ارثی است، اما گاهی اوقات در مراحل بعدی زندگی ایجاد می شود. به خصوص با نزدیک شدن به یائسگی، پوست شروع به خشک‌تر شدن می‌کند. همچنین ممکن است در اثر لایه برداری های مکرر پوست خشک شود. مراقبت از پوست خشک باید بسیار ملایم باشد. در طول شستشو، استفاده از پاک کننده های پوست، به خصوص کف کننده ها توصیه نمی شود، آنها چربی ها را از پوست "حذف می کنند".

 

مطلوب است که پاک کننده ها و شوینده های صورت حاوی یک جزء روغنی باشند، همچنین شستشوی صورت با آب داغ توصیه نمی شود، دمای آب باید برای پوست راحت باشد.

 

اگر پوست آنقدر خشک است که ترک هایی ایجاد می شود، باید از کرم هایی با ترکیب غلیظ استفاده کرد تا لایه نازکی روی سطح اپیدرم ایجاد کنند و تعادل آب پوست را حفظ کنند. پارافین و گلیسیرین که از اجزای کمک کننده سریع محسوب می شوند، این عملکرد را به خوبی انجام می دهند، حضور آنها در محصولات مراقبتی مختلف به بازیابی زودهنگام تعادل آب کمک می کند.

 

آبرسانی کافی به پوست نیز مهم است، استفاده از مرطوب‌کننده‌های ملایم، هم بر پایه ژل و هم بر پایه کرم، ضروری است که به مرطوب‌کننده‌هایی که پوست را تحریک نمی‌کنند، برتری دهد. در مورد پوست خشک، اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی توصیه می شود که پوست را با اسیدهای چرب امگا 3 تغذیه می کند که به سنتز لیپیدها کمک می کند.

 

انتخاب مراقبت مناسب برای پوست مختلط

 

ویژگی های مراقبت از پوست ترکیبی با ویژگی های آن توضیح داده می شود. توجه ویژه باید به فعالیت تولید چربی در ناحیه T شود. برای تمیز کردن پوست توصیه می شود هفته ای 2 بار با اسکراب ملایم ماساژ دهید. این به شما این امکان را می دهد که کارایی بالاتری نسبت به سایر محصولات مراقبت داشته باشید، زیرا پوست در حال حاضر تمیز است و هر ماده استفاده شده را به خوبی جذب می کند.

 

مرحله دوم، مرحله تغذیه پوست است. استفاده از محصولات مختلف برای قسمت های مختلف پوست صورت ضروری است. به عنوان مثال، در دوره فعال تولید سبوم، استفاده از وسایلی که تولید سبوم را تنظیم کرده و درخشندگی چربی پوست را کاهش می دهد، نشان داده شده است. استفاده از محصولاتی که آبرسانی بالایی به گونه ها و پیشانی می دهند توصیه می شود.

اپیلاسیون با لیزر

مراقبت های ضدچروک پوست

 

با افزایش سن، تعدادی از تغییرات در کل بدن و بر این اساس در لایه های اپیدرم رخ می دهد: متابولیسم کند می شود، بافت ها بازسازی می شوند، مقدار آب کاهش می یابد، که در نهایت منجر به از دست دادن تن می شود.

 

تغییر در تعادل هورمونی نیز بر وضعیت پوست تأثیر می گذارد. رطوبت کمتر حفظ می شود، چین و چروک های کوچک راحت تر ایجاد می شوند. به همین دلیل است که یک برنامه مراقبت از پوست ضد پیری باید جامع باشد، درمان ضد پیری کل بدن را درمان می کند.

 

مداخلات زیر نشان داده شده است:

 

بیورویتالیزاسیون تزریق اسید هیالورونیک

جوانسازی لیزر

جوانسازی نسبی RF

ماساژ صورت

استفاده از رتینوئیک اسید که وظیفه بازسازی سلول های پوست را بر عهده دارد.

 

این اقدامات با هدف بهبود تن و جبران کمبود آب انجام می شود.

 

مراقبت از پوست مشکل دار

 

البته باید از پوست مشکل دار مراقبت ویژه ای کرد. در واقع، هر یک از ما حداقل هر از گاهی با رشد تحریکات و رنگدانه ها مواجه می شویم.

 

کوپروزیس - (قرمزی پوست، موقت یا دائمی، وجود عروق بزرگ شده روی پوست). در صورت بروز این مشکلات باید پوست صورت را با دقت خاصی تمیز کنید، از محصولات بدون ذرات ساینده (جامد) و الکل استفاده کنید. استفاده از محصولات آرایشی برای مراقبت با دستکش های مخصوص آرایشی توصیه می شود.

 

همچنین لازم است از اقدامات حفاظتی استفاده شود، از رفتن به سونا، سونا و حمام آب گرم خودداری شود. انجام مداخلات فتوتراپی (درمان نور)، مزوتراپی (تعریف برخی مواد به پوست) امکان پذیر است.

 

سبوره - اختلال در تولید سبوم. این با افزایش تولید سبوم، لایه برداری پوست، ضخامت لایه بالایی اپیدرم ظاهر می شود. برای تمیز کردن پوست با سبوره، می توانید از قطره های تهیه شده بر اساس اجزای گیاهی استفاده کنید، محصولات حاوی الکل نشان داده نمی شوند. برای بهبود وضعیت پوست می توانید از حمام های معدنی استفاده کنید.

 

آکنه و بثورات قرنیه- بیایید گزینه های درمانی برای درجه خفیف مشکل را مورد بحث قرار دهیم (در صورت مشکلات شدید، درمان پیچیده، از جمله استفاده از آنتی بیوتیک، ممکن است ضروری باشد). در هنگام آکنه، باید به تمیز کردن پوست توجه ویژه ای شود، هر مداخله باید 2-3 دقیقه طول بکشد، علاوه بر این، ارزش وقت گذاشتن بیشتر در مناطق مشکل را دارد. برای تنظیم رنگ پوست، باید موادی را انتخاب کنید که الکل ندارند، می توانید لوسیون ها و تونیک های مبتنی بر بابونه، مریم گلی را مصرف کنید. هفته ای یک بار می توانید ماسک های لایه بردار و خاک رس را انجام دهید که منافذ بزرگ شده را باریک می کند. کارشناسان توصیه می کنند هر چند هفته یکبار پوست را به روش مکانیکی و اولتراسونیک تمیز کنید.

 

هایپرپیگمانتاسیون-اختلال رنگدانه های پوست به دلایل مختلفی از جمله تغییرات سنی رخ می دهد. چندین گزینه برای حل این مشکل وجود دارد، از استفاده از مواد سفید کننده تا مداخلات حرفه ای، به عنوان مثال، لایه برداری نانو. برای سفید شدن پوست صورت نیز می توانید لایه برداری با علامت انجام دهید.

 

مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

متخصصان پوست و زیبایی این دوران را ماه های زیبایی می دانند که نمی توان با آن مخالفت کرد.

پاییز و زمستان واقعا بهترین دوره برای مراقبت از پوست است. پس از روزهای آفتابی و گرم تابستان، پوست خشک یا چرب می شود، تشکیلات و نواحی تحریک شده روی پوست مشاهده می شود. همه اینها اجتناب ناپذیر است، زیرا نمی توان از تغییرات شرایط آب و هوایی جلوگیری کرد. با این حال، برای جلوگیری از مشکلات پوستی، می توانیم به درستی از پوست خود مراقبت کنیم و فقط از محصولات مراقبتی با کیفیت استفاده کنیم. 

 

از تونرهای مبتنی بر الکل و پاک کننده های صورت خودداری کنید. از فونداسیون های نرم با بافت کرم استفاده کنید، زیرا پوست را خشک نمی کنند. فوم های پاک کننده صورت حاوی روغن های هیدروفیل گزینه های بسیار خوبی هستند.

 

لایه برداری را فراموش نکنید. برای پوست های چرب هفته ای یکبار و برای پوست های خشک هر دو هفته یکبار لایه برداری کنید. اسکرابرها پوست و منافذ را عمیقا تمیز می کنند. پس از برنزه شدن تابستانی، پوست به اسید نیاز دارد که می توانید از طریق لایه بردارها و کرم های اسیدی دریافت کنید. قبل از لایه برداری اسیدی لازم است با متخصص پوست مشورت کنید و اسیدهای مناسب پوست خود را انتخاب کرده و سپس لایه برداری را انجام دهید. این روش در خانه ممنوع است.

 

پس از روزهای گرم تابستان، باید آبرسانی صورت را نیز افزایش دهید. هفته ای دو بار از ماسک های مرطوب کننده صورت استفاده کنید، به کرم هایی با پایه روغنی تر که حاوی اسید هیالورونیک هستند ترجیح دهید. در کنار کرم های مرطوب کننده از کرم ها و سرم های مغذی نیز استفاده کنید. انتخاب صحیح محصولات مراقبتی با توجه به پوست شما با استفاده مکرر همه مشکلات را حل می کند. 

 

به عنوان مثال مشکل مویرگ های آسیب دیده در روزهای سرد پاییزی رخ می دهد. مویرگ ها رگ های خونی ریزی هستند که از تمام بافت های انسان عبور می کنند. در نتیجه اتساع مویرگ ها، کوپروز رخ می دهد که با بیان آشکار عروق پوستی آشکار می شود. برای جلوگیری از این مشکل استفاده از پمادهای سرد کرم و همچنین کرم های ضد کوپروز توصیه می شود. 

 

در مراقبت از صورت، پوست بدن و دست ها را فراموش نمی کنیم که نیاز به توجه و مراقبت کمتری ندارند. در روزهای سرد پاییز پوست دست خیلی راحت و سریع خشک می شود، پوسته می شود و آسیب می بیند. برای جلوگیری از این امر، همیشه یک مرطوب کننده در کیف خود داشته باشید. در پاییز و زمستان نیز می توانید از کرم های «کرم کره» استفاده کنید، زیرا پوست را بهتر نرم می کنند.

 

اگر می خواهید حتی در پاییز و زمستان عمیق پوستی صاف و زیبا داشته باشید، باید هفته ای دو بار در حین حمام از اسکراب بدن استفاده کنید. با استفاده منظم، پوست را کاملا صاف می کند. استفاده از اسکراب را برای دستان خود نیز فراموش نکنید. حتما بعد از حمام از کرم های مرطوب کننده یا مغذی کره بدن استفاده کنید. 

 

اگر این روش ساده را دنبال کنید در ماه های سرد بدون هیچ مشکلی پوستی صاف و نرم خواهید داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۲۵
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی