مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

بهترین کرم مرطوب کننده گیاهی صورت

پوست خشک و ترک خورده یک نقص زیبایی است که بسیاری از افراد را در گرم ترین یا سردترین ماه های سال تحت تاثیر قرار می دهد. در تابستان عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث کم آبی پوست شود، به عنوان مثال عرق و یا هیدراتاسیون ضعیف. پاکسازی و آبرسانی از ارکان هر روتین زیبایی هستند.چه چیزی در روتین شما برای داشتن پوستی مرطوب، نرم و درخشان کم است؟آیا می دانید کدام محصول برای پوستتان بهتر است؟

بهترین کرم های مرطوب کننده آبرسان

بهترین کرم های آبرسان برای هر فردی با توجه به نوع پوست مشخص می شود و بهتر است از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که دارای ترکیبات گیاهی باشد . بهتر است از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید تا پوستتان دچار خشکی و کم آبی نشود . برای اینکه آب کافی را به بدن خود برسانید باید روزانه مقادیر بالایی آب بنوشید.

تفاوت کرم مرطوب کننده با کرم آبرسان

کرم های مرطوب کننده با کرم های آبرسان دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند که تفاوت آنها در عملکرد آنها است !ما در این مقاله به شما بهترین مرطوب کننده پوست را معرفی میکنیم.

مرطوب کننده ها

کرم های مرطوب کننده که بیس اصلی آنها روغن ها می باشد با ایجاد لایه ای بر روی پوست موجب  مسدود کردن منافذ باز پوست می شوند و از خروج آب و رطوبت در پوست جلوگیری می‌کند و موجب نرمی و لطافت پوست شده و باعث می شود تا پوست شما دیر خشک شود

آبرسان ها

کرم های آبرسان موجب مسدود شدن منافذ باز پوست می شوند و دارای خاصیت رطوبت رسانی می باشند زیرا در آبرسان ها هیالورونیک اسید و گلیسیرین وجود دارد که مانع از خارج شدن رطوبت از پوست صورت شما می شود . همه افراد باید از آبرسان ها استفاده کنند تا دچار پیری پوست و همچنین چین و چروک صورت نشوند .

مرطوب کننده های گیاهی

در ادامه مقاله به شما بهترین کرم های مرطوب کننده و آبرسان گیاهی  دستساز را معرفی میکنیم.

ژل آلوورا

همه افراد درباره خواص بی نظیر آلوورا در مورد پوست می دانند. آلوورا یک آبرسان ضد چروک به شمار می آید که این محصول ، محصولی بی نظیر با ترکیبات خاص خود است که موجب مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست می شود و از طرفی موجب میشود تا روند پیری و چین و چروک پوست به تاخیر افتد. پس شما می توانید برای شادابی و لطیف شدن پوست خود از ژل آلوورا استفاده کنید .همچنین میتوانید به راحتی با ترکیب ژل آلوورا با روغن نارگیل و روغن معطری که دوست داریدمانند روغن نعنا و یا روغن اسطوخودوس یک کرم مرطوب کننده گیاهی درست کنید.برای تهیه آن تنها کافیست که یک ژل تازه آلوورا را تهیه کنید سپس ژل با از گیاه خارج کنید بعد آن را درون مخلوط کن بریزید و با دور تند مخلوط کن آن را یکدست کنید سپس نصف پیمانه روغن نارگیل را در درون کاسه ای ریخته و آلوورای مخلوط شده را به روغن نارگیل اضافه کنید. بعد با استفاده از یک همزن برقی و یا دستی مخلوط را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با هم بزنید تا کاملاً شبیه خامه شود  . می توانید از چند قطره روغن اسطوخودوس و یا نعنا داخل این کرم استفاده کنید سپس ترکیب را در ظرف تمیز ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید . می‌توانید از این کرم بر روی تمام نقاط بدن خود استفاده کنید.

مرطوب کننده لیمو

میتوانید با استفاده از نصف لیمو ترش ، دو قاشق غذاخوری ماست ، یک و نیم قاشق چایخوری عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ کرم مرطوب کننده تهیه کنید . طرز ساخت آن به این روش است که ابتدا آب لیموترش را گرفته سپس به آن سفیده تخم مرغ که از قبل زده شده و حجیم شده را اضافه کنید سپس تمام مواد را به خوبی مخلوط کرده و انقدر به هم بزنید تا به شکل کرم در بیاید . این کرم را شما می‌توانید در صورت و گردنتان بمالید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس آن را با آب ولرم بشویید .

مرطوب کننده موم زنبور عسل

 برای تهیه این مرطوب کننده ابتدا مقداری چای سبز را دم کنید و تفاله های آن را جدا کنید سپس بعد از آماده سازی این ترکیب روغن هسته انگور ، روغن نارگیل و عصاره چای سبز را به موم عسل که از قبل در قابلمه ای ذوب کردید اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید . به همین راحتی کرم دست ساز شما آماده شده است. می توانید آن را در ظرف دربسته و در درون یخچال نگهداری کنید  .از این مرطوب کننده می توانید برای همه نواحی مختلف بدن خود استفاده کنید . هنگامی که به حمام می روید و پوست کمی خشک می شود می توانید پس از آن از این کرم استفاده کنید .

مرطوب کننده شیر و عسل

برای تهیه کرم مرطوب کننده شیر و عسل احتیاج دارید به مقداری عسل ، شیر و گل رز . برای ساخت این کرم مقداری شیر را گرم کرده سپس باقی مواد را به آن اضافه کنید و برای اینکه این مواد قوام پیدا کند آن را به خوبی ترکیب کنید.میتوانید از این کرم برای رفع خشکی پوست صورت و بدن خود استفاده کنید.

مرطوب کننده جوانه گندم

برای تهیه کرم مرطوب کننده جوانه گندم احتیاج به یک فنجان بابونه ، یک فنجان شیر ، 8قاشق غذاخوری جوانه گندم و 4 قاشق غذاخوری عسل.ابتدای کار شیر و بابونه را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس بگذارید دو ساعت کنار بماند سپس بابونه را آبکش کنید و آن را به مخلوط عسل و جوانه گندم اضافه کنید و کاملا با یکدیگر هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید شما می توانید از اینکه تا یک هفته استفاده کنید توجه کنید که این کرم را در یخچال نگهداری کنید  .توجه کنید که در ساخت این کرم جوانه گندم باید آسیاب شود.

مرطوب کننده جو

برای تهیه کرم مرطوب کننده جو احتیاج دارید به نصف فنجان جو و 4قاشق غذاخوری شیر. جو را آسیاب و پودر کنید سپس آن را به شیر اضافه کنید . ترکیب را به خوبی با یکدیگر هم میزنید تا به حالت خمیر در بیاید سپس می توانید از این مرطوب کننده برای تقویت و پاکسازی پوست خود استفاده کنید  .

مرطوب کننده شکر قهوه ای

برای تهیه مرطوب کننده شکر قهوه ای احتیاج به یک عدد تخم مرغ ، دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین ، 1 قاشق چای خوری شکر قهوه ای ، یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و دو قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان . برای درست کردن آن یک چهارم فنجان آب را جوشانده سپس تمامی مواد گفته شده را به آن اضافه کنید و هنگامی که شکر کاملا حل شد و به قوام مورد نظر دست پیدا کردید پس از سرد شدن کرم شما آماده مصرف است

مرطوب کننده گیاهی لب  

برای درست کردن مردم کننده لب گیاهی تنها کافی است که شما موم عسل اسانس معطر روغن نارگیل و یک عدد کپسول ویتامین e و همچنین اثر داشته باشید طرز تهیه آن به این شیوه است که قاشق غذا خوری موم عسل در کاسه ای بریزید سپس پس که یک عدد کپسول ویتامین ای بردارید و مواد داخل آن را خارج کنید و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به ترتیب گفته شده اضافه کنید که پس از حدود ۲۵ تا ۳۰ ثانیه آن را در مایکروفر قرار دهید تا کاملا ذوب شود اگر در مدت گفته شده مخلوط منشور می تواند دوباره آن را در ماکروفر بگذارید تا کاملا یکدست شود سپس به مخلوط گفته شده دو قطره اسانس مورد علاقه خود را که می تواند اسطوخودوس لیمو ترش و یا احساسی نباشد را به آن اضافه کنید و در نهایت یک قاشق غذاخوری عسل و آن اضافه و به خوبی مخلوط کنید تا لا خنک شود حالا مرطوب‌کننده‌ی روش شما آماده شده از ما می توانید یک ظرف دربسته از آن نگهداری کنید  .استفاده کردن از این محدود کننده باعث می شود تا لبهای شما براق شود و رطوبت مورد نیاز آن تامین شود.

علاوه بر صورت ، بدن نیز به آبرسانی احتیاج دارد.  در زیر طرز تهیه مرطوب کننده برای بدن را آوردیم.

مرطوب کننده پا

برای تهیه مرطوب کننده پا شما احتیاج داریم به روغن کنجد ، اسانس نعنا ،موم عسل و اسانس لیمو ترش . طرز تهیه آن به این گونه است که درون قابلمه ای مقداری آب ریخته سپس آن را درون اجاق گاز بگذارید تا به خوبی گرم شود . سپس در قابلمه ای یک قاشق غذا خوری روغن کنجد ریخته و داخل آن آب بگذارید تا به طور غیر مستقیم حرارت ببیند و پس از اینکه روغن گرم شد دو با نوم فاطی کنید و بعد حرارت دهید.  سپس آن را از حرارت بردارید چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط خنک شود در یک ظرف دربسته مقداری قطره اسانس لیمو ترش و همچنین ۱۰ قطره از اسانس نعنا بریزید و بعد از این که مخلوط را به آن اضافه کردید شیشه را به خوبی تکان دهید تا با یکدیگر مخلوط شود . اگر شما دارای پوست طبیعی و نرمال هستید توصیه می کنیم که از این مخلوط قبل از شبانه روز به پاهایتان بمالید و بگذارید تا صبح بماند . اگر پوستتان خیلی خشک است بهتر میباشد از یک لایه ضخیم از این مخلوط را بر روی پاهایتان مالیده سپس جوراب بپوشید و تمام طول شب بر روی پاها استراحت کند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

کرم مرطوب کننده هیالورونیک اسید  

 افرادی که دارای پوست چرب یا خشک می باشند دنبال یک کرم مرطوب کننده عالی هستند . یکی از این مرطوب کننده ها که چربی پوست را تنظیم کرده و همچنین از ایجاد چین و چروک  ، جای جوش و انواع لک جلوگیری می کند کرم هایی می باشد که حاوی هیالورونیک اسید می باشد.

نتیجه گیری:

طبق مطالبی که در متن بالا آوردیم متوجه شدید که چقدر استفاده از کرم مرطوب کننده برایتان لازم و ضروری است امیدواریم با استفاده از ترکیباتی که گفتیم بهترین کرم مرطوب کننده را برای رطوبت رسانی بدن خود بسازید و از بهترین کرم ضدچروک صورت نیز استفاده نمائید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۱۶
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی