مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

پاسخ به سوالاتب در مورد سلامت مو

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۴۲ ب.ظ

چگونه بفهمیم موها سالم هستند؟

برای اینکه بفهمید موهایتان سالم هستند، این آزمایش ساده را انجام دهید: بعد از شامپو کردن، یک قفل خیس کوچک بین دو انگشت خود بردارید و آن را بکشید تا بلندتر شود. اگر مانند یک نوار لاستیکی عمل کند و به حالت قبل برگردد، به این معنی است که موهای شما سالم هستند.

 

چگونه بفهمیم موها سالم نیستند؟

زبری، نامنظمی، خشکی و منفور "انتهای دوشاخه" همگی از نشانه های موهای ناسالم هستند. معمولاً سبوم نقش مرطوب کننده پوست سر را دارد. اما در صورت خشکی مو باعث تحریک و خارش می شود.

 

چگونه متوجه می شوید که موهای شما آسیب دیده است؟

 

اگر در لمس موهای شما زبر و متخلخل به نظر می رسد، به این معنی است که پوسته های تشکیل دهنده کوتیکول بلند شده و برداشته شده اند، در حالی که اگر مو شکننده است، به این معنی است که ساختار پروتئین کراتین اصلاح شده و ساقه آن بیشتر شده است. شکننده

 

برای داشتن موهای سالم چه کنیم؟

  • مراقب آنچه می خورید باشید.
  • پوست سر خود را ماساژ دهید.
  • در شستشو زیاده روی نکنید.
  • ماسکی برای تغذیه عمیق درست کنید.
  • نرم کننده را فراموش نکنید.
  • موهای خود را با آب خنک بشویید.
  • روی گرما راحت برو
  • هر از چند گاهی چند سانتی متر را چک کنید.

چگونه بفهمیم موهایم هیدراته هستند؟

اگر موها وز، هدر رفته، خشک و شبیه کاه هستند، موها را مرطوب می کند. اگر موها کدر، کدر، خشک و مستعد شکافته شدن موها هستند، تغذیه کنید.

 

هر چند وقت یکبار موهای خود را بشویید تا آسیبی به آن وارد نشود؟

کسانی که موهای معمولی دارند، یعنی نه چرب و نه خشک، می توانند یک یا دو بار در هفته آن را بشویند. از طرف دیگر، کسانی که پوست سرشان چرب است، باید هفته ای 3 یا 4 بار آنها را بشویند.

 

از کجا باید تشخیص داد که مو به ویتامین نیاز دارد؟

در اینجا 5 علامت وجود دارد که نباید دست کم گرفت که نشان دهنده نیاز به پروتئین است:

موهای شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده اند. از دست دادن خاصیت ارتجاعی می تواند نشان دهنده کمبود پروتئین باشد. ...

موهای شما با رنگ و رنگ درمان می شود. ...

ریزش و شکستگی مو. ...

موهای شما شل و صاف است. ...

تخلخل بالا.

چه ویتامینی برای مو مفید است؟

ویتامین B2 و B5: به موهای شکننده درخشندگی می‌دهند و در برابر دو شاخه شدن موها استفاده می‌شوند. ویتامین B3 (یا ویتامین PP): با خواص بازسازی بر روی مو عمل می کند. ویتامین B12: لامپ مو را برای رشد موی سالم اکسیژن می‌دهد.

 

در هفته چند بار باید موها را شستشو کرد؟

موهای معمولی: به طور متوسط ​​یک یا دو بار در هفته. موهای چرب یا خشک: بیشتر به دنبال وضعیت موهایتان است. موهای ضخیم یا مجعد: هفته ای یک بار، زیرا سبوم بیشتر طول می کشد تا کل موها را از ریشه شروع کند.

 

چه چیزی موهای شما را کثیف می کند؟

علل می تواند بسیار باشد، ترشح بیش از حد سبوم می تواند ناشی از مشکلات ارگانیک مربوط به فرد باشد، به عنوان مثال مصرف دارو، تغییرات هورمونی، حتی استرس. یا می تواند دلایل خارجی داشته باشد که می تواند ناشی از استفاده از شامپوهای نامناسب یا رنگ های بسیار تهاجمی باشد.

 

چند بار در سال موهای خود را کوتاه می کنید؟

ضروری است که آنها را حداقل هر 4 ماه یکبار برش دهید تا از خطر شکافتن انتهایی و همچنین توسعه در طول ها جلوگیری کنید، بنابراین شما را مجبور می کند همه چیز را برش دهید.

 

برای بهبود مو چه باید کرد؟

  • ماساژ دادن. ...
  • خیلی مکرر یا به ندرت نشویید. ...
  • مناسب ترین شامپو را انتخاب کنید. ...
  • از شامپو زیاد استفاده نکنید. ...
  • از شامپوی توصیه شده برای پوست سر استفاده کنید. ...
  • از ماسک ها، نرم کننده ها و محصولات شستشو استفاده کنید. ...
  • خوب آبکشی کنید. ...

چرا موهای من شبیه نی است؟

درمان های شیمیایی، استفاده از محصولات تهاجمی و استفاده مکرر از سشوار و بشقاب در دمای بالا می تواند به مو آسیب برساند که خشک و بی روح می شود. این امر در دراز مدت منجر به چیزی می شود که به آن موهایی با اثر نی می گویند، با موهای کدر، موهای شکننده و بدون تغذیه.

 

اگر یک روز در میان موهای خود را بشویید چه اتفاقی می افتد؟

بله، اما… اول از همه، بیایید یک افسانه را کنار بگذاریم: شستشوی روزانه هیچ تاثیری بر ساختار مو ندارد. یعنی تولید سبوم را تغییر نمی دهد، وجود روغن های طبیعی را تحت تأثیر قرار نمی دهد و در نتیجه آن را ضعیف نمی کند.

 

بیشترر بدانیم:

موهای زیبا بلافاصله - سرم مو چیست و چگونه کار می کند؟

چگونه موهایی سالم و درخشان داشته باشیم؟

موهای براق: چگونه این کار را انجام دهیم؟ پنج نکته برای درخشش

آبکشی با سرکه سیب انجام دهید.

به جای اسپری های پولیش از روغن آرگان استفاده کنید.

زمان بین شستشو را افزایش دهید و همیشه موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید.

موهای خود را مانند یک حرفه ای خشک کنید.

از برس هایی با موهای طبیعی استفاده کنید.

عمر یک مو چقدر است؟

چرخه مو بین 2 تا 7 سال طول می کشد و شامل 3 مرحله است: فاز آناژن یا فاز رشد که در آن بلند شدن مو اتفاق می افتد. طولانی ترین فاز با میانگین مدت چندین سال است. فاز CATAGEN یا مرحله انحلال که در آن عملکردهای حیاتی کاهش یافته و رشد متوقف می شود.

 

آیا هنگام شستن موهایتان می ریزد؟

در هنگام شستشو، تاثیر حرارتی و مکانیکی روی پوست سر باعث افزایش و تسریع ریزش می شود، بنابراین این یک پدیده طبیعی است. در واقع در زیر آب، موها نرم و سنگین می شوند، به این ترتیب تمام موهایی که در روزهای قبل به طور طبیعی ریزش نکرده اند، از بین می روند.

 

اگر موهای خود را بیش از حد بشویید چه اتفاقی می افتد؟

شستن بیش از حد موها باعث آسیب به بافت مو می شود که در نتیجه از مقدار مناسبی که توسط روغن های طبیعی از بین رفته توسط شامپو تضمین شده است محروم می شود. در نتیجه پوست خشک تر و در نتیجه موهای وز می شود.

 

اگر موهای خود را نشویید چه اتفاقی می افتد؟

وقتی موهای شما برای مدتی شسته نشده باشد، ممکن است به دلیل سبوم اضافی خارش داشته باشد. با خاراندن، خطر پوسته پوسته شدن پوست سر و ایجاد شوره سر وجود دارد.

 

کدام هورمون رشد مو را تحریک می کند؟

هورمون های جنسی و GH به شدت بر رشد موهای ما تأثیر می گذارد. به طور خاص، تکامل آنها از موهای پیکسی به موهای انتهایی توسط هورمون رشد (GH) تنظیم می شود، در حالی که چرخش به فعالیت هورمون های آندروژن بستگی دارد.

 

چه چیزی باعث رشد مجدد مو می شود؟

یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای داشتن پوستی زیبا و موهای سالم ضروری است. برای تقویت رشد مجدد آن، ما عمدتاً به غذاهای غنی از آهن، روی، پروتئین، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری مانند گوشت قرمز، غذاهای دریایی، حبوبات، سبزیجات، تخم مرغ و غیره روی می آوریم. آجیل یا ماهی روغنی

 

چگونه موهایی مغذی داشته باشیم؟

غذاهای غنی از ویتامین ها، پروتئین ها، آهن، اسیدهای چرب و امگا 3 مانند ساردین، سالمون، آووکادو و آجیل را انتخاب کنید. مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن و موهای خود را هیدراته نگه دارید. از عادات مضری مانند الکل و سیگار که موها را خشک و بی روح می کند، پرهیز کنید.

 

چگونه بفهمیم موهایتان نازک شده است؟

موهای اطراف شقیقه ها، پیشانی یا نوک سر به تدریج و معمولاً به شکل حرف «م» شروع به نازک شدن می کنند. موها کندتر رشد می کنند و بنابراین، کوتاهی نکردن موها ممکن است نشانه نازک شدن اولیه باشد.

 

چه پروتئینی باعث رشد مو می شود؟

بیوتین متعلق به گروه ویتامین های B است و به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود. این به رشد موهای سالم کمک می کند، زیرا هنگامی که توسط بدن ما جذب می شود، توسط پروتئین هایی از جمله کراتین، جزء اصلی مو که دوباره فشرده می شود، تبدیل می شود. الیاف آنها را قوی تر می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۲۴
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی