مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

چگونه پوست سالم تر و زیبایی داشته باشیم؟

پنجشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه پوست سالم تر و زیبایی داشته باشیم؟

 

برای دستیابی به پوستی سالم و بدون لک، باید از داخل و خارج آن مراقبت کنیم و از احساسات منفی و استرس دوری کنیم.

چگونه پوست سالم تری داشته باشیم

چه کسی دوست ندارد پوست سالم تری مانند مدل ها و بازیگران زن داشته باشد ؟ شاید برای داشتن پوستی سالم همه چیز را امتحان کرده اید و به نتایج خوبی نرسیده اید.

 

شاید به این دلیل است که عادت های شما به شما کمک نمی کند، کاملا برعکس. در مقاله زیر بیشتر بدانید.

 

نکاتی برای سلامت پوست

پوست سالم تر با سالم بودن در داخل و خارج به دست می آید . به همین دلیل می گوییم که اعمال روزانه ما می تواند بر سلامت یا ظاهر درم تأثیر بگذارد . برای داشتن پوستی درخشان، جوان و زیبا به نکات زیر دقت کنید:

 

از مرطوب کننده ها استفاده کنید

ممکن است فکر کنیم که لوسیون ها یا کرم های صورت یک کالای لوکس هستند، اما در واقع یک ضرورت هستند. استفاده روزانه از  مرطوب کننده پوست و این محصولات و در نظر گرفتن نوع پوست یا سن بسیار مهم است .

 

می توانید خود را با یک کرم خوب (در صورت تمایل طبیعی) که ظاهر صورت شما را بهبود می بخشد بدون نیاز به هزینه گزافی نوازش کنید.

 

متعادل غذا بخورید

درمان پوست حساس یا درماتیت

خوردن یک رژیم غذایی سالم اساس هر هدفی است که می خواهیم با بدن خود به آن برسیم.

 

اگر تمام وقت خود را صرف خوردن غذاهای فست فود، قندها و چربی ها کنید، روی پوست شما تأثیر می گذارد. در غیر این صورت، اگر میوه ها و سبزیجات خام، آجیل و حبوبات را انتخاب کنید ، چهره شما از شما تشکر می کند و  از لذت بردن از آن شادتر و سالم تر خواهید بود.

 

غذاهایی که نمی‌توان آنها را در طول روز از دست داد عبارتند از:

 

دانه ها (کتان و آفتابگردان)

توت فرنگی، زغال اخته و شاه توت

آلو

گوجه فرنگی و فلفل قرمز

سیب زمینی های شیرین

ماست

ماهی سالمون

اسفناج

باقی مانده

خوابیدن بین 7 تا 8 ساعت در روز یک هوس یا یک فرمول تکراری بی معنی نیست. این زمانی است که بدن ما به بازیابی از فعالیت های انجام شده در طول روز نیاز دارد.

 

همانطور که در مورد موبایل اتفاق می افتد که نیاز به شارژ باتری دارد،  بدن، ذهن و پوست نیاز به استراحت خوبی دارند. اگر خوب بخوابید می‌توانید آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را معکوس کنید، سلول‌های شما اکسیژن بهتری پیدا می‌کنند و ماهیچه‌ها و بافت‌ها ترمیم می‌شوند.

 

مطمئناً متوجه شده اید که بعد از یک شب بی خوابی، روز بعد وحشتناک به نظر می رسید. از طرف دیگر، اگر استراحت کنید، ظاهر خوبی دارید و احساس سرزنده‌تر، شادابی و انرژی بیشتری خواهید داشت.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

ما معمولاً نمی دانیم که باید مایعات بنوشیم تا زمانی که تشنگی دهان و گلوی ما را فرا بگیرد. برای هیدراته شدن منتظر آن لحظه نباشیم.

 

آب علاوه بر شادابی، رطوبت پوست را تامین می کند و از چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند. فقط با 4 لیوان آب در روز جوان تر و درخشان تر به نظر خواهید رسید.

 

و اگر حوصله تان سر رفت، می توانید مایعات دیگر را انتخاب کنید: آب میوه های طبیعی و عرقیات گیاهی. نوشابه، قهوه و الکل به حساب نمی آیند.

 

استرس را کاهش دهید

استرس مداوم پیامدهای منفی زیادی دارد. از جمله می توان به این اشاره کرد که وقتی زمان زیادی را با این احساس منفی سپری می کنیم، پوست خشک، کدر و چروکیده به نظر می رسد.

 

به همین دلیل توصیه می کنیم فشارها و تعهدات خود را کاهش دهید، سعی کنید زندگی آرام تری داشته باشید و فعالیت هایی را انجام دهید که باعث لذت و رضایت شما می شود و از ضدچروک پوست استفاده کنید.

 

از ضد آفتاب استفاده کنید

قرار گرفتن کمی در معرض اشعه ماوراء بنفش برای سلامتی مفید است، زیرا تولید ویتامین D را افزایش می دهد و کمی رنگ به گونه ها می بخشد. با این حال،  قرار گرفتن در معرض بیش از حد و محافظت نشده یک خطر بزرگ است .

 

وقتی بیرون می‌روید، یک فاکتور محافظ خوب قرار دهید . حتی اگر هوا ابری یا زمستان باشد. خورشید همیشه حضور دارد و می تواند بسیار خطرناک باشد.

 

برای محافظت بیشتر از عینک آفتابی و کلاه دریغ نکنید و در خطرناک ترین ساعات (ظهر) از بیرون رفتن خودداری کنید.

 

تمرین کن

شما می توانید یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و یکی را انتخاب کنید که تبدیل به یک بار یا تعهد نمی شود.

 

هر رشته ای که انتخاب کنید برای احساس خوب، کاهش وزن، رفع تنش و همچنین خلاص شدن از شر سمومی که سلامت پوست را بدتر می کنند مناسب است .

 

بهداشت روزانه را رعایت کنید

خیلی اوقات شب ها آنقدر خسته هستیم که حتی آرایش خود را هم پاک نمی کنیم. باقی ماندن آثار سایه، خط چشم یا رژگونه، پوست را کدر کرده و آن را بیمار می کند . برعکس، تمیز کردن درم از هرگونه سموم در طول ساعات خواب به داشتن پوستی سالم‌تر کمک می‌کند.

 

شستشو و لایه برداری برای از بین بردن ناخالصی ها و چربی. نتیجه، پوستی شاداب تر و طبیعی تر خواهد بود که فاقد چین و چروک یا جوش است. می توانید دستمال های پاک کننده آرایش، کرم های مخصوص یا آب و صابون خنثی را انتخاب کنید.

 

یک ماسک هفتگی درست کنید

روزهایی که در خانه هستیم می‌توانیم از هزاران کار استفاده کنیم، مثلاً یک ماسک خوب برای پوست که ما را از آلودگی‌ها و سموم آزاد می‌کند و همچنین سلول‌ها را تغذیه و آبرسانی می‌کند.

 

شما می توانید یک گزینه طبیعی مانند خیار یا آووکادو را انتخاب کنید یا یک کرم از فروشگاه بخرید.

 

زمان بیشتری را در فضای باز بگذرانید

حضور در خانه یا اداره برای پوست شما (یا ذهن شما) سالم نیست.

 

به همین دلیل است که خوب است برای هوای تازه در پارک بیرون بروید، سگ خود را برای قدم زدن در اطراف بلوک ببرید، با دوستان یا خانواده خود قدم بزنید، یک اسموتی در بالکن خانه بنوشید.

 

گزینه های زیادی برای رهایی از تنش و استرس و لذت بردن از طبیعت در دسترس شماست.

 

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم

بسیاری از خانم ها هر روز نگران نداشتن بودجه لازم برای انجام درمان های زیبایی گران قیمت یا خرید بهترین کرم های موجود در بازار هستند که به آنها کمک می کند تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشند. اگر شما هم یکی از آنها هستید، باید همین الان این فکر را از سرتان بیرون کنید و آن این است که برای داشتن پوستی شاداب، جوان و بی نقص، ضروری ترین چیز یک سری مراقبت های ساده است که باید به طور منظم انجام شود. برای اطمینان از زیبایی پوست از داخل. روتین پاکسازی صورت، آبرسانی کافی، ماساژ صورت، مراقبت از آنچه می خورید، غنی سازی پوست با ویتامین ها...، ژست های ساده ای هستند که در دراز مدت به شما این امکان را می دهند که پوستی بسیار زیبا داشته باشید. نکاتی را که در این مقاله به شما ارائه می دهیم، یادداشت کنیدچگونه پوستی زیبا داشته باشیم

 

همچنین ممکن است برای شما جالب باشد: چگونه دستانی زیبا داشته باشیم

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

روال تمیز کردن از رفتن به رختخواب با صورت آرایش شده و صورت پر از باقیمانده‌هایی که در طول روز جمع می‌شوند، خودداری کنید، زیرا نتیجه آن پیری زودرس و پوستی کدر خواهد بود. ضروری است که یک روال پاکسازی صورت را ایجاد کنید و آن را دو بار در روز ، صبح و شب انجام دهید . این بهترین راه برای اکسیژن رسانی به پوست و کمک به بازسازی مناسب آن است.

 

البته بسیار مهم است که این کار را با محصولات مناسب انجام دهید و با دقت ژل پاک کننده و تونری که در مرحله بعد استفاده خواهید کرد، انتخاب کنید. توصیه می کنیم مقاله نحوه انتخاب پاک کننده صورت یا استفاده از یک محصول یکپارچه مطمئن مانند آب میسلار را مطالعه کنید که انقلابی در پاک کردن آرایش، تونینگ و پاکسازی پوست به صورت یکجا شده است. برو مقاله نحوه استفاده از میسلار واتر را از دست ندهید .

 

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم - مرحله 1

2

هیدراتاسیون بعد از مرحله قبل و به خصوص قبل از آرایش، همیشه باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر می خواهید پوست خود را زیبا و سالم نگه دارید، این یک ماده آرایشی است که نباید از برنامه زیبایی روزانه شما غافل شود. در ادامه، دو ترفند را نشان خواهیم داد که می‌توانید هنگام استفاده از مرطوب‌کننده خود برای افزایش اثربخشی آن عمل کنید.

 

اولین مورد شامل استفاده از کرم زمانی است که پوست شما هنوز کمی مرطوب است، چرا؟ خوب، چون بیشتر در پوست باقی می ماند، نفوذ آن را تسهیل می کنید و محافظتی که از پوست شما ارائه می دهد بسیار بیشتر خواهد بود. ترفند دوم، به سادگی، سعی می‌کند کرم را با یک ماساژ دایره‌ای سبک روی تمام صورت بمالید. با این کار می توانید گردش خون را در آن ناحیه تحریک کنید، پوست را آرام کنید و التهاب را کاهش دهید و همچنین درخشندگی بیشتری به آن ببخشید.

 

قبل از شروع آرایش، حداقل 3 دقیقه صبر کنید، زیرا این حداقل زمانی است که پوست شما برای جذب خوب کرم نیاز دارد.

 

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم - مرحله 2

3

آب سرد، یک متحد عالی! در مواجهه با خشکی ناشی از آب گرم، آب سرد یکی از بهترین متحدان برای داشتن فوری صورت خوب و پوست بسیار حیاتی تر است. دلیل آن این است که آب سرد به گردش خون کمک می کند، ماهیچه های صورت را شل می کند، تورم را کاهش می دهد، به بستن منافذ باز کمک می کند و پوست را روشن می کند. حالا که همه اینها را می دانید، کمی تلاش کنید و صبح صورت خود را با آب سرد بشویید. خواهید دید که چگونه بلافاصله چهره ای آرام و شاداب به دست می آورید.

 

علاوه بر این، قدرت جوان کنندگی سرما بر روی پوست، یخ درمانی را به یکی از بهترین درمان های زیبایی در حال حاضر تبدیل کرده است. مقاله ترفندهای زیبایی با یخ را از دست ندهید .

 

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم - مرحله 3

4

یک ویتامین C اضافی هنوز در مورد فواید باورنکردنی ویتامین C برای پوست نشنیده اید؟ این یکی از بهترین مواد مغذی است که می توانید از آن برای زیباتر نشان دادن پوست استفاده کنید ، زیرا باعث تحریک کلاژن سازی، آنتی اکسیدان بودن، مبارزه با اثرات مضر آفتاب، انرژی بخشی و احیای کامل بافت ها می شود. به طور خلاصه، یک مکمل طبیعی عالی برای مبارزه با روند پیری و لذت بردن از ظاهری جوان‌تر است.

 

علاوه بر گنجاندن غذاهای غنی از این ماده مغذی در رژیم غذایی خود، توصیه می کنیم یک بار در هفته پوست خود را با یک ماسک ویتامین C غنی کنید ، مانند ماسک زیر:

 

عناصر:

 

1 کیوی

1 پرتقال

3 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: کیوی را پوست بگیرید و به ورقه های نازک برش دهید. پرتقال را فشار دهید تا آب آن گرفته شود و به لیوان مخلوط کن یا مخلوط کن اضافه کنید. کیوی بریده شده، عسل را اضافه کنید و آنقدر عمل کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این ماسک را باید روی صورت تمیز از جمله ناحیه گردن بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد فراوان پاک کنید.

 

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم - مرحله 4

5

حمام بخار هفتگی . هیچ چیز بهتر از پاکسازی عمیق صورت با بخار آب برای بازگرداندن شادابی و لطافت به صورت نیست . این کار را یک بار در هفته انجام دهید و می توانید پوست خود را عاری از جوش های سرسیاه، جوش ها و دیگر انواع ناخالصی ها نگه دارید.

 

اولین قدم این است که صورت را با یک ژل مناسب تمیز کنید و پس از آبکشی، باید از لوسیون لایه بردار استفاده کنید. در مرحله بعد می توانید شروع به تمیز کردن با بخار کنید و برای این کار باید یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی آتش بگذارید تا بجوشد. وقتی به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و روی میز بگذارید، یک بار که نسوزد باید سرتان را روی قابلمه بگذارید. سرتان را با حوله بپوشانید، صورتتان را به قابلمه نزدیک کنید و حدود 15 دقیقه همینطور بمانید تا تمام بخار به صورتتان هجوم بیاورد و تمام منافذ را پاک کند.

 

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم - مرحله 5

6

ماسک های ضد چروک . اگر می‌خواهید از ایجاد خطوط و چین و چروک‌های ریز نیز جلوگیری کنید، به ماسک‌های ضدپیری خانگی زیر توجه کنید و ماسک‌هایی را که بیشتر دوست دارید یک یا دو بار در هفته روی صورت خود بمالید:

 

ماسک آووکادو: تفاله یک آووکادو را با چنگال له کنید و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید.

ماسک تخم مرغ و عسل: سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا مخلوط غلیظ و یکدستی به دست آید.

ماسک هویج: دو عدد هویج را با دو قاشق غذاخوری ماست طبیعی و آب نصف لیمو له کنید.

مهم است که آنها را روی پوست تمیز بمالید و حدود 20 دقیقه صبر کنید تا آنها را از روی صورت پاک کنید.

 

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم - مرحله 6

7

مراقب آنچه می خورید باشید! با وجود اینکه تمام مراقبت های فوق را انجام می دهید، اگر به آنچه روزانه می خورید توجه نکنید، داشتن پوستی زیبا و سالم غیرممکن خواهد بود. یک رژیم غذایی سالم کم چرب و قند برای حفظ سلامت پوست ضروری است. ما به ویژه توصیه می کنیم که رژیم غذایی شما حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B، C، E، K، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مانند سلنیوم، روی، منیزیم، آهن یا پتاسیم باشد. همه آنها برای ترویج بازسازی سلول های پوست و نشان دادن یک تصویر همیشه جوان ضروری هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۲۵
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی