مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

با شل شدن پوست و افتادگی پوست چه کنیم؟

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۰۲ ب.ظ

 ماسک های طبیعی و موثر برای خطوط چشم

 

 

افتادگی پوست عارضه ای است که یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های پیری پوست را نشان می‌دهد.

 

این بیماری در هر دو جنس رخ می دهد، اگرچه در زنان بیشتر و مشهودتر است و عمدتاً به دلیل از دست دادن تدریجی کمیت و کیفیت کلاژن است ، پروتئین فیبری موجود در بافت همبند که ساختار پوست را حفظ می کند. فیبرهای کلاژن در واقع قادر به ایجاد رنگ و مقاومت به پوست هستند و نوعی داربست حمایتی را تشکیل می دهند که بر روی لایه شاخی پوست قرار گرفته و از افتادگی آن محافظت می کند.

 

با این حال، با گذشت زمان، در نتیجه روند طبیعی پیری ، کلاژن شروع به آسیب دیدگی و دناتوره می‌کند و باعث ایجاد چین و چروک می‌شود و پوست را شل، افتادگی، آتونیک و نه چندان الاستیک نشان می‌دهد .

 

آیا می دانستید که؟

الاژیک اسید یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست انار به دست می آید. مولفه فیبری درم (کلاژن و الاستین) را تقویت می کند که به حفظ خاصیت ارتجاعی و تن پوست کمک می کند.

 

یک مجموعه مولکولی که قادر به محافظت از ساختار اسید هیالورونیک به طور طبیعی در پوست ما، از حضور سلول‌های بنیادی گیاهی و سایر مواد فعال مهم با ضد عفونی برای پیری پوست عالی است. عمل پیری

 

برای یک اثر متمرکز روی صورت، ممکن است یک درمان فشرده ضد پیری و ضد جاذبه با اثر فوری مفید باشد .

 

غلظت‌های بسیار بالای اصول محرک زیستی موجود در این محصول همراه با مواد کاهش‌دهنده انقباض و کشش پوست، به کاهش سریع خطوط بیان کمک می‌کند.

 

افتادگی پوست بدنبال کاهش وزن

افتادگی پوست ، و همچنین به عنوان پیامد مستقیم فرآیند پیری فیزیولوژیکی، می تواند به دلیل کاهش وزن باشد .

 

کاهش وزن ، به خصوص اگر ناگهانی و بیش از حد باشد، اجازه نمی دهد پوست به تدریج خود را با این تغییر وفق دهد، بنابراین کلاژن ساختار خود را از دست می دهد و دیگر قادر به انجام عملکرد حمایتی خود نیست و باعث کاهش قابل توجه در تون و کشسانی پوست می شود .اگر در اثر لاغر شدن بر روی پوست خود ترک مشاهده کردید به راحتی میتوانید آن را با ترمیم کننده پوست درمان کنید.

 

بنابراین، "افتادگی" واقعی رخ می دهد، که به ویژه در صورت مشهود است، به ویژه در سطح گونه هایی که به نظر می رسد آرام و چروکیده می شوند، استخوان های گونه که تعریف خود را از دست می دهند، چشم ها که در آن یک یا هر دو پلک پایین تر از آنها هستند. سطح نرمال و گردن که به مرور زمان استحکام خود را از دست می دهد و شل و افتاده می شود.

اما اگر افتادگی پوست را در ناحیه چشم خود مشاهده کردید ، آن را فورا با یک ماسک دور چشم مرغوب درمان کنید.

 

حتی بدن نیز تحت تأثیر این روند پیری قرار می گیرد ، سینه ها به طور فزاینده ای شل می شوند، شکم شل و چروک شده به نظر می رسد، باسن تن خود را از دست می دهد، همچنین قسمت داخلی ران ها، زانوها و بازوها.

 

پوست شل؟ در اینجا چند نکته برای مقابله با آن وجود دارد

در این موارد هیچ درمان جادویی یا محصول معجزه آسایی وجود ندارد، اما با برخی اقدامات احتیاطی، همراه با یک سبک زندگی سالم، می توان وضعیت فرد را بهبود بخشید.

 

در اینجا نکات ما در مورد "از چه چیزی اجتناب شود" و "چه کاری باید انجام شود" در این شرایط وجود دارد.

 

از چه چیزی اجتناب کنیم؟

کاهش وزن خیلی سریع ، به این ترتیب ماهیچه ها حفظ می شوند، از دست دادن توده چربی مطلوب می شود و به پوست کمک می شود تا به تدریج با تغییراتی که بدن در معرض آن قرار می گیرد سازگار شود.

مدت طولانی در برابر نور خورشی بودن

محصولات آرایشی که می توانند خشکی پوست را تقویت کنند

لامپ های برنزه کننده که علاوه بر افزایش پیری پوست، به الاستین و کلاژن آسیب می رسانند

چه باید کرد؟

 

 

پوست را به خوبی هیدراته نگه دارید و به استفاده مداوم از کرم ها و روغن های خاصی که از سد محافظ اپیدرم محافظت می کنند، متوسل شوید.

حداقل 1.5 لیتر آب در روز بنوشید تا رطوبت پوست را افزایش دهید

از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید، مصرف غذاهای کم چربی و قند را ترجیح دهید و پروتئین هایی را که به عضله سازی کمک می کنند ترجیح دهید.

برای کمک به ساختن توده عضلانی، در فعالیت بدنی منظم شرکت کنید

روزانه از درمان های موضعی که قادر به مقابله با آرامش پوست هستند استفاده کنید، مانند علائم کشش ، یک محصول آرایشی که به طور علمی برای بهبود خاصیت ارتجاعی و مقاومت پوست مورد مطالعه قرار گرفته است. علائم کشش در صورت بارداری یا شیردهی نیز نشان داده شده است!

فراموش نکنید که همیشه از محافظ نوری مناسب برای فتوتایپ خود استفاده کنید همچنین ناحیه کانتور چشم ظریف ترین قسمت صورت است و گذر زمان غیرقابل تحمل تنها عاملی نیست که می تواند باعث ایجاد نقص شود. عوامل خارجی زیادی مانند دود، دود، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آلرژی وجود دارد که می تواند پوست شما را شکننده و چشمان شما را خسته تر کند.

 

خوشبختانه، داروهای طبیعی موثری وجود دارد که به راحتی آماده می شوند. تعداد کمی از مواد سالم روزانه برای استفاده در تابستان و زمستان برای تهیه ماسک هایی که پوست شما را در برابر کیسه ها ، چین و چروک ، پف چشم ها و حلقه های تیره ترمیم و محافظت می کند.

 

 

ماسک کره کاکائو، گلاب و روغن زیتون

 

کره کاکائو به لطف خواص نرم کنندگی و مغذی خود، ظاهری شاداب تر و آرام تر پس از اولین درمان را تضمین می کند. گلاب پوست را عمیقا تمیز می کند و روغن زیتون (ترجیحاً بکر) از افزایش تولید سبوم جلوگیری می کند و به حفظ پوست ابریشمی کمک می کند.

 

3 قاشق چایخوری کره کاکائو را در 3 قاشق چای خوری روغن ذوب کرده و به مدت 3 دقیقه در بن ماری حرارت دهید. از روی حرارت بردارید و 1 قاشق چایخوری گلاب بریزید و هم بزنید تا کاملا جذب شود. ناحیه دور چشم را با برس آغشته کنید و پس از 15 دقیقه نگه داشتن آن، با آب گرم بشویید تا نتیجه ای فوق العاده نرم و دلپذیر در لمس صورت خود داشته باشید.

 

ماسک بابونه و روغن بادام

 

بابونه به خواب کمک می کند ، این یک واقعیت است . همچنین مویرگ ها را منقبض می کند و به تسکین پف زیر چشم کمک می کند. به همین دلیل، داروی مادربزرگ زیر بسیار موثر و سریع است، اکنون آن را بهتر توضیح می دهیم.

 

برای این ماسک به بابونه در کیسه نیاز دارید : مقدار کمی آب را بجوشانید و سپس دو کیسه را به مدت 5 دقیقه بگذارید تا دم بکشد . در همین حین روغن بادام را با نوک دو انگشت ماساژ دهید تا پوست دور چشم به خوبی چرب و براق به نظر برسد. وقتی ساشه ها به دمای محیط رسیدند (اگر وقت ندارید ۱ دقیقه در فریزر بگذارید) آنها را خوب فشار دهید و روی چشمانتان بگذارید. بگذارید 10 دقیقه بماند و …

این دستور ساده به چشمان شما ظاهری جدید و درخشان می دهد!

 

دو راه حل برای رفع چین و چروک شیارهای چشم

ژیمناستیک صورت برای شما خوب است، اما مراقب باشید زیاد چشمک نزنید!

 

با عسل، شیر و کمی آرد ماسک کنید

 

استفاده از این ماسک، تنها پس از یک ماه، پوستی بسیار آرام‌تر و آرام‌تر را نشان می‌دهد: شیر یک ماده عالی برای اثرگذاری بر روی پوست و پاکسازی آن از سلول‌های مرده است. از طرف دیگر عسل بافت ها را نرم می کند و ناحیه چشم را انعطاف پذیر می کند، یک بمب ضد پیری واقعی. در حالی که آرد به عنوان یک اسکراب صاف کننده عالی با اثری ظریف عمل می کند.

 

1 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه کوچک بریزید و 2 قاشق غذاخوری شیر را به تدریج اضافه کنید. وقتی مخلوط شدند، یک مشت آرد را الک کرده و به مخلوط اضافه کنید. ماسک را دور چشمان خود پخش کنید و با نوک انگشتان خود آن را لمس کنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. به طور کامل با آب بشویید و... سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه شگفت انگیزی در سی روز به دست آورید!

 

ماسک کره نارگیل، ژل آلوئه ورا و روغن گریپ فروت

 

ترکیبات فعال ژل آلوئه ورا و خواص مغذی کره نارگیل حتی سرسخت ترین چین و چروک ها را نیز سخت می کند. روغن گریپ فروت در عوض یک آنتی اکسیدان است که پوست شما را فشرده تر می کند.

 

برای این دستور به 4 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، دو قاشق چایخوری کره نارگیل و 3 قطره اسانس گریپ فروت نیاز دارید. همه چیز را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و سپس بگذارید حداقل 40 دقیقه در یخچال بماند . با برس روی خط چشم بمالید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه بماند . با آب سرد بردارید و پس از اتمام، پوست را با گلاب تمیز کنید.

 

دو راه حل برای مبارزه با پف چشم

راه حل های ساده و واقعی برای این ناراحتی آزاردهنده وجود دارد...

 

ماسک با روغن نارگیل و چای کیسه ای

 

درست کردن این ماسک بسیار ساده است. بهترین ها کیسه های چای سبز یا سیاه هستند، اما در واقع ، چای میوه قرمز یا پرتقال نیز خوب است .

 

دو ساشه بردارید و چند دقیقه در آب داغ خیس کنید. پس از فشردن آنها، آنها را با دستمال خشک کنید و در این فاصله با پنبه آغشته به روغن نارگیل روی پوست بمالید: این ماده سرشار از ویتامین E است که پوست را نرم می کند و به دلیل خاصیت تسکین دهنده و مرطوب کنندگی آن به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای پوست پلک ها و نواحی حساس مناسب است.

 

چای کیسه ای سرد و مرطوب را روی چشمان خود قرار دهید، سپس بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در چای به سرعت احساس تورم را از بین می برد و روغن به آبرسانی مجدد پوست کمک می کند.

 

ماسک با موس خیار و سیب زمینی

 

خیار به دلیل داشتن آنزیم ها و خاصیت قابض، برای باد کردن چشم ها و ایجاد استرس کمتر در چشم ها، حتی در موارد ورم چشم های ناشی از آلرژی، عالی است . نشاسته سیب زمینی در عوض به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند ، بنابراین به از بین بردن تورم قرمزی چشم در کوتاه ترین زمان کمک می کند.

 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک خیار را (با پوست آن) مخلوط کرده و یک ساعت در یخچال بگذارید . این زمان به ماده کمک می کند تا آنزیم های قابض را آزاد کند و طراوت بازسازی کننده ای را به ماسک می بخشد. سپس یک سیب زمینی خام شسته و پوست کنده بردارید و آن را به ورقه های نازک برش دهید: دو تا کافی است، بقیه را می توانید در فر قرار دهید!

 

با یک برس کرم خیار را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و برش های سیب زمینی را روی پلک ها قرار دهید: بیش از 15 دقیقه صبر کنید تا عمل کند و پس از پایان درمان با یک کرم مرطوب کننده خنثی بشویید و تمیز کنید .

 

 

ماسک با هویج و آب لیمو

 

هویج به لطف عوامل آنتی اکسیدانی و بتاکاروتن با علائم خستگی مبارزه می کند . پس از چند بار استفاده، متوجه تفاوت کاملاً در رنگ پوست خواهید شد که روشن تر و کم رنگ تر به نظر می رسد. آب لیمو در عوض برای از بین بردن علائم قرمز زیر چشم و دادن نور جدید به نگاه شما عالی است .

 

برای این ماسک به دو عدد هویج و آب نصف لیمو نیاز دارید . هویج ها را در مخلوط کن مخلوط کنید، آب لیمو را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوط خامه ای شود. با قاشق آن را در تمام محل پخش کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند . با آب گرم بشویید و سپس دور چشم را با روغن بادام شیرین آغشته کنید تا پوست بهتر صاف شود و برای مدت طولانی معطر بماند. این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید تا نتایج شگفت انگیزی داشته باشید!

 

ماسک سفیده تخم مرغ و توت فرنگی

 

اسیدهای میوه دارای خواص لایه برداری و آنتی اکسیدانی هستند که به پوست کمک می کند تا با سیاهی و پف دور چشم مبارزه کند. این ماسک را به دو صورت می توانید درست کنید:

 

1. مواد را جداگانه استفاده کنید : سفیده تخم مرغ را با یک برس دور چشم پخش کنید و سپس برش های نازکی از توت فرنگی را که به دقت شسته شده است روی آن قرار دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند.

 

2. سفیده تخم مرغ را با دو یا سه توت فرنگی هم بزنید تا مخلوطی کف آلود و پف دار به دست آید : با یک برس، ماسک را در ناحیه زیر چشم و اطراف ابروها پخش کنید، اما روی پلک ها نه: سفیده تخم مرغ در حال تشکیل شدن است. «فیلمی» که ممکن است وقتی پلک می‌زنید آزارتان دهد.

 

در هر دو مورد، صبر کنید تا ماسک خشک شود (معمولاً 3-4 دقیقه کافی است ) و سپس برای تسکین فوری آن را با آب گرم بردارید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۰۵
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی