مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

رفع سیاهی دور چشم با ماسک خانگی!!!

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۵۴ ب.ظ

بیشتر افراد دارای تیرگی دور چشم هستند و دوست دارند این تیرگی ها را که به دلایل مختلف به وجود می‌آید را درمان کنند . ممکن است برخی از این تیرگی های دور چشم ژنتیکی و برخی دیگر به علت عوامل دیگر باشد که در ادامه به آن می پردازیم  .

سیاهی دور چشم

برخی از افراد می‌پرسند که آیا سیاهی دور چشم درمان قطعی و صد درصدی دارد یا نه !این افراد به دنبال راهکار هایی برای رفع سیاهی دور چشم خود هستند . ما در این مقاله قصد داریم که شما را با علت سیاهی دور چشم آشنا کنیم و در این مقاله برای افرادی که به دنبال رفع سیاهی هستند راهکار های خانگی و روش های جالبی را ارائه دهیم.

علل سیاهی دور چشم

درمانگران طب سنتی به این مسئله  اعتقاد دارند که دلایل متعددی موجب تیرگی دور چشم می‌شود که برخی از این دلایل عبارتند از : خستگی ، ساعت خواب نادرست ، تغذیه نامناسب و کار زیاد ،همگی این مسائل بسیار مهم هستند .

سیاهی دور چشم برای چیست ؟

رایج ترین دلیل آن می‌تواند به شرح زیر باشد  :

  • افزایش سن و به دنبال آن پیری پوست
  • خستگی مداوم و طولانی مدت
  • کم شدن آب بدن
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت زیاد
  • تیره بودن پوست افراد
  • اختلالات ژنتیکی
  • انواع آلرژی  

 

برطرف کردن سیاهی دور چشم 

برای برطرف کردن سیاهی دور چشم امروزه ماسک های بسیار زیادی تولید شده که برخی از آنها گیاهی می باشند و بدون هیچگونه عوارضی شما می توانید از این گونه ماسک ها که نتیجه بسیار عالی با خود به همراه دارد استفاده کنید . البته اگر می خواهید که سیاهی دور چشم شما به طور کامل برطرف شود بهتر است که در استفاده از  بهترین ماسک دور چشم و یا بهترین کرم دور چشم خساست به خرج ندهید و به طور مداوم از آنها استفاده کنید و در استفاده از آن ها تداوم داشته باشید.

سیاهی دور چشم را چگونه درمان کنم ؟

در بخش زیر شما را با انواع ماسک های خانگی برای از بین بردن سیاهی دور چشم آشنا می کنیم .

ماسک یخ

برای استفاده کردن از این ماسک عالی تنها کافی است که در قالب کوچکی یخ داشته باشید و آن را بر روی پوست اطراف چشم خود ماساژ بدهید . توجه داشته باشید که به علت اینکه ممکن است یخ پوست شما را اذیت کند و به پوست آسیب برساند بهتر است که یخ را در یک پارچه نخی بپیچید سپس این کار را انجام دهید و در نهایت با انجام دادن یک ماساژ خستگی را از چشمان خود دور کنید.

ماسک خیار

 ماسک خیار یکی دیگر از ماسک های بسیار عالی برای درمان سیاهی دور چشم است . شما می توانید برای استفاده کردن از آن یک خیار را از یخچال برداشته و سپس آن را به قطعات نازک برش دهید سپس آن را بر زیر چشمان خود بگذارید . میتوانید از این شیوه هر شب و به مدت یک روز درمیان استفاده کنید و اثر بخشی فوق العاده این ماسک را برای چشمان خود مشاهده کنید . خیار به دلیل آبرسانی بسیار بالایی که دارد برای درمان سیاهی دور چشم عالی است و موجب رفع آن می شود .

چه چیزهایی برای سیاهی زیر چشم خوبه

برخی از افراد برای درمان سیاهی دور چشم به روش های زیادی متوسل می شوند . مثلاً  مصرف برخی از قرص ها ، پماد ها و درمان های کلینیکی که همه‌ در نوبه خود عالی هستند امادر ابتدای مقاله توضیح دادیم ابتدا بهتر است که علت سیاهی زیر چشم را پیدا کنید سپس به درمان آن بپردازید.

برای سیاهی دور چشم چه قرصی خوبه؟

ممکن است سیاهی دور چشم شما ناشی از کم خونی باشد که می توانید برای رفع آن از قرص آهن استفاده کنید . البته پیشنهاد ما این است که تمامی قرص ها را زیر نظر دکتر متخصص استفاده کنید و از مصرف خودسرانه آن به شدت بپرهیزید تا برای شما باعث ایجاد مشکل نشود .

درمان سیاهی زیر چشم

در این بخش قصد داریم تا به شما راهکار های خانگی را معرفی کنیم که ممکن است برای درمان سیاهی زیر چشمتان فوق العاده باشد. می توانید از چند روش درمانی زیر استفاده کنید ، به شما پیشنهاد می کنیم از روشی استفاده کنید که حس میکنید برای شما بیشترین کارایی و اثربخشی را دارد.تمامی این روش ها عبارتند از:

  • نابودی سیاهی دور چشم با لیزر
  • حجامت و رفع سیاهی دور چشم
  • فیلر زیر چشم
  •  عمل جراحی سیاهی دور چشم
  • صابون سیاهی دور چشم
  • کرم برای سیاهی دور چشم
  • رفع سیاهی دور چشم با خمیر دندان
  • رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی
  • رفع سیاهی دور چشم با گلاب
  • رفع سیاهی دور چشم با جوش شیرین
  • رفع سیاهی دور چشم با الوورا
  • درمان سیاهی دور چشم با زالو

 

نابودی سیاهی دور چشم با لیزر

می توانید سیاهی دور چشم خود را با انجام لیزر آر اف فرکشنال از بین ببرید زیرا این لیزر برای افرادی که سن آنها به طور طبیعی بالا رفته و ساختار حمایتی زیر پوست آنها مانند چربی ، عضلات و کلاژن شان از بین رفته است عالی عمل می کند .افزایش سن باعث از بین رفتن ساختار الاستین در زیر پوست میشود و همین امر باعث تیرگی و پف در زیر چشم می شود . برخی از افراد به دلایل افزایش سن ، ژنتیکی ،شیوه زندگی نادرست و استرس ، دچار سیاهی دور چشم می شوند.

تمامی افراد می توانند با پیروی کردن از یک سبک زندگی سالم که شامل آرامش ذهنی استراحت کافی میباشد از سیاهی دور چشم و چروک دور چشم جلوگیری کنند .همچنین می توانید برای درمان سیاهی دور چشم هم از محصولات خانگی استفاده کنید و هم از محصولات آرایشی اما درمان  به وسیله فرکانس رادیویی و بدون هیچگونه احتیاج به انجام عمل جراحی می تواند موجب جوانسازی پوست شما شود . دستگاهی به نام rf وجود دارد که می تواند پوست شما را وادار به کلاژن سازی کند .

افراد میپرسند که درمان آر اف چند جلسه طول می کشد. در واقع این روش درمانی نیاز به ۸ تا ۱۰ جلسه دارد تا درمان به صورت کامل انجام شود و شما میتوانید حداقل یک بار در هفته و حداکثر دو بار برای دیدن نتیجه بهتر برای انجام این لیزر وقت بگذارید  .

در این روشن فرکانس رادیویی که همان انرژی است به صورت تابش نور و پرتوهایی به صورت شما تابیده میشود که طول موج مورد استفاده از آن برای جوانسازی پوست عالی عمل می کند و با تولید گرما بر روی لایه های عمیق پوست ، پوست شما را وادار به ایجاد الاستین و کلاژن می کند که این گردش سلولی به پوست شما کمک می کند تا جوان تر و شاداب تر به نظر برسد .این روش می‌تواند یک روش درمانی بسیار راحت سریع و بدون ایجاد شدن هرگونه زخم و جراحت باشد و به افزایش اعتماد به نفس و زیبایی شما کمک زیادی بکند

حجامت و رفع سیاهی دور چشم

به توصیه حکیم خیراندیش یکی از راه های درمان سیاهی زیر چشم در طب سنتی حجامت است . ایشان بسیار تاکید می‌کنند که ماهی یک یا دو مرتبه بسته به مزاج خودتان حجامت را تکرار کنید . اگر حجامت کردن به صورت عام جواب نداد بهتر است که ابتدا حجامت پشت گوش و سپس بعد از گذشتن دوهفته حجامت گیجگاهی را انجام بدهید .

فیلر زیر چشم

در زیر ناحیه چشم برای کم کردن تیرگی و گودی و و از بین رفتن چین و چروک ، ژل هیالورونیک اسید تزریق می کنند که این ژل ها و یا فیلر ها انواع و اقسام مختلفی دارند که توسط پزشک کارآزموده به ناحیه دور چشم تزریق می شود.فیلرها تیرگی دور چشم را می توانند تا حد قابل قبولی کم کند .

عمل جراحی سیاهی دور چشم

برای درمان سیاهی دور چشم به اطراف چشم چربی را تزریق می کنند تا بافت از دست رفته چربی زیر چشم دوباره احیا شود . انجام این کار به وسیله سوزن های بسیار ریزی است که در محل گودی زیر چشم هایتان تزریق شده که به هر دلیلی اگر پوست نازک شده باشد و بافت آن از بین رفته باشد دوباره احیا می شود .

 صابون سیاهی دور چشم

صابون هایی که برای کاهش سیاهی دور چشم استفاده میشوند و اثر ضد التهابی ، روشن کنندگی و ضد چروک نیز دارند صابون خیار ، صابون قهوه ، صابون سفیداب و صابون زردچوبه است گه شما می‌توانید بسته به نوع کاربردشان از هر یک از آنها استفاده کنید.

کرم برای سیاهی دور چشم

می‌توانید از برندهای معتبر برای رفع سیاهی دور چشم خود استفاده کنید زیرا امروزه کرم های دور چشم طبیعی با کیفیت بسیار بالا در بازار موجود می باشد که شما می توانید بسته به نیاز خود از هر یک از آنها استفاده کنید . معمولا در کرم های دور چشم طبیعی محصولاتی نظیر بابونه ، عسل ، روغن بادام ، آلوورا ، لیمو ، روغن نارگیل و روغن جوانه گندم وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید .

 رفع سیاهی دور چشم با خمیر دندان

خمیر دندان یکی دیگر از روش ها برای درمان تیرگی زیر چشم  است زیرا به لطف ترکیبات موثری که دارد موجب رفع سیاهی زیر چشم میشود . بهتر است از خمیردندان هایی استفاده کنید که سفید کننده و ضد التهاب باشند و از این روش قبل از خواب استفاده کنید .

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی

می توانید مقداری آب سیب زمینی را با پنبه آغشته کرده و آن را بر روی تیرگی های دور چشم خود بگذارید سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید . بعد از آن مواد را از روی زیر چشم خود برداشته و صورت خود را با آب سرد بشویید . میتوانید از این عمل یک یا دو بار در هفته استفاده کنید .

رفع سیاهی دور چشم با گلاب

ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای درمان سیاهی دور چشم ، استفاده کردن از گلاب است که شما می‌توانید با آغشته کردن پنبه به گلاب و گذاشتن آن به مدت ۱۵دقیقه بر زیر چشمان خود از این ماده موثر استفاده کنید  .

رفع سیاهی دور چشم با جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر استفاده در پخت کیک و نان در درمان بیماری های مختلف نیز بسیار کاربرد دارد که یکی از آنها رفع سیاهی دور چشم می باشد . شما می توانید یک قاشق غذاخوری از آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به وجود بیاید سپس خمیر را بر پوست اطراف چشم گذاشته و پس از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید . برای جلوگیری از ایجاد حساسیت بهتر است که ابتدا بر روی قسمتی از پوست صورت تست حساسیت انجام بدهید سپس استفاده کنید .

رفع سیاهی دور چشم با آلوورا

شما می‌توانید با استفاده کردن از ژل آلوورا که دارای خاصیت لایه بردار و ضد التهاب هست سیاهی دور چشم خود را به مدت کمی درمان کنید . برای استفاده کردن از ژل آلوورا می‌توانید این ژل را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست دور چشم خود گذاشته و پس از اینکه جذب صورت شد ژل را شستشو دهید و صورت خود را کاملا تمیز کنید.

رفع سیاهی دور چشم با زالو

معمولا افرادی که دارای غلبه سودا هستند از سیاهی و تیرگی پوست خود گله و شکایت دارند که این افراد می توانند برای پاکسازی خون خود از زالو درمانی و در دوره منظم با فاصله ۲۱ روز این کار را انجام دهند برای استفاده کردن از این روش بهتر است که از داروی سبز استفاده کنید زیرا زالو هایی که دارای رنگ سیاه میباشند فاقد خاصیت هستند.

نکته:

چنانچه از تیرگی و گودی زیر چشم خودخسته شده اید بهتر است برای رفع این موضوع نکات زیر را رعایت کنید :

  • روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید
  • از مصرف غذاهای پرنمک خودداری کنید
  • خواب خود را به موقع و تنظیم کنیم
  • سعی کنید در بین ساعت ۱۱ تا ۶ صبح خواب باشید زیرا در این ساعت پوست شروع به بازسازی میکند
  • از کم خوابی و بی خوابی پرهیز کنید
  • از مصرف غذاهایی همچون سوپ و آش غافل نشوید

 امیدواریم با استفاده از روش های فوق بهترین نتیجه را بگیرید و توانسته باشیم شما را به خوبی راهنمایی کرده باشیم تا پوستی صاف و بدون عیب و ایراد داشته باشید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۰۹
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی