مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

پاک کننده طبیعی جای جوش که باید بشناسید!

جمعه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰ ب.ظ

پاک کننده طبیعی جای جوش

 

به جرات می توان گفت که اسکارهای آکنه از آزاردهنده ترین و سخت ترین از بین بردن بیماری های پوستی هستند. اگر به درستی درمان نشود، می توانند برای همیشه روی پوست باقی بمانند، درست مانند یک اسکار معمولی برای همین است که ضد لک پوست بسیار اهمیت دارد! این پاک کننده طبیعی اسکار آکنه از مواد ملایم و طبیعی برای از بین بردن تدریجی جای آکنه استفاده می کند.

اگرچه این روش ممکن است به سرعت لیزر درمانی نباشد، اما به طور قابل توجهی ارزان تر و طبیعی تر است، و آن را به یک جایگزین عالی برای کسانی که ترجیح می دهند از درمان های خانگی طبیعی استفاده کنند، تبدیل می کند.

دستور العمل از بین بردن جای جوش طبیعی

 

این دستور العمل آسان است و بانک را خراب نمی کند! با این حال، آنچه از بین می‌رود، آن زخم‌های سرسخت هستند (البته تا زمانی که پایدار باشید!). مانند ورزش کردن و درست غذا خوردن، این دستور العمل طبیعی برای از بین بردن جای آکنه باید به طور منظم استفاده شود تا واقعا کارساز باشد.

اما کمی صبر داشته باشید و تنها در یک ماه، تفاوت قابل توجهی را متوجه خواهید شد. اسکارهای آکنه، لکه های تیره و لکه های پیری باید شروع به محو شدن کنند و در عرض 8 هفته به سختی قابل مشاهده خواهند بود.

شما نیاز خواهید داشت:

•   1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

•   1 قاشق غذاخوری آب لیموی ارگانیک تازه فشرده

•   1 قاشق غذاخوری جوز هندی آسیاب شده تازه

•   1 قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده

•   2 قطره روغن درخت چای

آدرس ها:

1.   در یک کاسه کوچک، همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یک قوام خمیری به دست آید.

2.  روی پوست تمیز جایی که جای زخم ها قرار دارند یا روی کل صورت بمالید.

3.  لطفاً مانند هر چیز دیگری، قبل از استفاده یک چسب پوستی را تست کنید!

4.  بگذارید 15-20 دقیقه بماند و بشویید.

5.  خشک کنید و با یک مرطوب کننده دنبال کنید.

6.  در صورت امکان هر شب قبل از خواب یا اگر نه حداقل 3 بار در هفته استفاده کنید. هرچه بیشتر آن را بمالید، اسکارها سریعتر ناپدید می شوند.

7.  باقی مانده ها را در یخچال نگهداری کنید.

8.  لطفا توجه داشته باشید که پس از استفاده، ممکن است احساس سوزن سوزن شدن (عمدتاً از دارچین) داشته باشید، اما این احساس باید در عرض چند دقیقه برطرف شود!

9.  برای پوست های حساس توصیه نمی شود !

چرا این کار می کند؟

عسل یک ماده طبیعی ضد باکتری است که آن را برای پوست های مستعد آکنه عالی می کند. باکتری ها را در محل از بین می برد و همچنین مملو از آنتی اکسیدان است. هنگامی که عسل روی پوست مالیده می شود، همچنین آبرسانی و مرطوب می کند و پوست را جوان تر می کند!

لیموها دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی هستند که آنها را به عنصر اصلی این دستور غذا تبدیل می کند . آنها به پاکسازی و محو شدن اسکارها، لکه های تیره و لکه های پیری کمک می کنند. آب لیمو نیز ضد باکتری است و پوست شما را درخشان می کند.

جوز هندی دارای خواص درمانی است ، به خصوص در مورد جای زخم! همچنین آبرسانی می کند، لایه برداری می کند و به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند. یک ماده بسیار مهم در این دستور غذا است، پس از آن صرف نظر نکنید!

دارچین همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است و یک ماده عالی برای افرادی است که دارای اسکار و پوست مستعد آکنه هستند . دارچین به دلیل خواص فراوانی که دارد پوست شما را شاداب و درخشان می کند.

روغن درخت چای از دیرباز برای پوست های چرب، مستعد آکنه و اسکار استفاده می شود . این التهاب را کاهش می دهد، قرمزی را تسکین می دهد، و همچنین همه چیز را هیدراته می کند!

این دستور غذا را امتحان کنید و به ما بگویید که چگونه پیش رفت.

 

 

 

 

چرا نباید کرم ضد آفتاب خانگی خود را فرموله کنید؟

 

ضدآفتاب های خانگی. روغن های گیاهی با محافظت در برابر آفتاب و اشعه ماوراء بنفش

 

ضدآفتاب‌ها بر خلاف سایر لوازم آرایشی که هدفشان فقط زیبایی است، نوعی از لوازم آرایشی است که با محافظت از پوست در برابر تشعشعات خورشیدی به ما کمک می‌کند تا از سلامت خود مراقبت کنیم. اینترنت مملو از  دستور العمل ها و راهنمایی های خود را انجام دهید . که در آن SPF (فاکتور محافظت از آفتاب) روغن‌ها و کره‌های گیاهی، درصد ترکیبات و فرمول‌ها بدون هیچ مبنای علمی در نظر گرفته شده است. فرموله کردن یک ضد آفتاب خوب به سادگی استفاده از یک فرمول جادویی نیست که در آن تعداد معینی از گرم اکسید روی برابر با SPF X باشد. عوامل دیگری نیز بر این معادله تأثیر می‌گذارند، مانند انواع روغن‌های مورد استفاده، امولسیفایرها، به اصطلاح « تقویت‌کننده‌ها که عملکرد ماده‌ای را تقویت می‌کنند که محافظت در برابر نور خورشید را برای رسیدن به مقادیر خاصی از SPF فراهم می‌کند، آنتی‌اکسیدان‌ها، حتی یک تغییر کوچک در عطر می‌تواند SPF نهایی را تغییر دهد. در واقع، در ایالات متحده، FDA ( سازمان غذا و دارو ) این نوع از لوازم آرایشی را به عنوان داروهای بدون نسخه طبقه بندی می کند.

 

SPF چیست؟

فاکتور محافظت از خورشید (FPS یا SPF مخفف آن در انگلیسی) شاخصی است که به ما می گوید مدت زمانی که می توانیم پوست را در معرض تابش خورشید قرار دهیم بدون اینکه پوست قرمز شود چقدر افزایش می یابد.فاکتور محافظت از خورشید (FPS یا SPF) شاخصی است که به ما می‌گوید مدت زمانی که می‌توانیم پوست خود را در معرض تابش خورشید قرار دهیم، بدون قرمز شدن پوست چقدر افزایش می‌یابد . به عنوان مثال، "یک فرد روشن پوست که به طور معمول پس از ده دقیقه زیر نور خورشید شروع به سوزش می کند، 15 برابر این زمان با SPF 15 (150 دقیقه یا 2.5 ساعت) طول می کشد . "

 

 

انواع تشعشعات خورشیدی

سه نوع پرتو فرابنفش وجود دارد: UVC، UVA و UVB. UVCها (طول موج 100-280 نانومتر) به طور معمول به لایه ازن نفوذ نمی کنند، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

 

پرتوهای UVA (طول موج 320 تا 400 نانومتر) قادر به نفوذ در درم و هیپودرم هستند و عامل برنزه شدن پوست، پیری نوری، رنگدانه، ملانوم و سایر انواع سرطان پوست هستند.

 

UVB (طول موج 290-300 نانومتر) فقط در درم نفوذ می کند و عامل سوختگی پوست است، مورد دوم چیزی است که FPS اندازه گیری می کند.

 

 

 

روغن های گیاهی با SPF؟

برخی از معروف‌ترین روغن‌های موجود در اینترنت برای محافظت در برابر تشعشعات خورشیدی عبارتند از: روغن دانه تمشک، روغن نارگیل، روغن آووکادو، جوجوبا یا حتی اسانس دانه هویج، که دومی از تقطیر حاصل می‌شود، نه اینکه با روغن اشتباه گرفته شود. از طریق پرس سرد دانه ها یا روغن هویج خیس شده استخراج می شود (اگرچه در برخی وبلاگ ها خیلی مشخص نیست که به کدام یک اشاره می کنند).

 

تحسین‌شده‌ترین روغن، بدون شک، به دلیل خواص احتمالی محافظت در برابر آفتاب، روغن دانه تمشک است، برخی  وبلاگ‌ها  ادعا می‌کنند که حاوی SPF 40-50 است. با توجه به پرس و جوهای ما، اطلاعات می تواند از این مطالعه باشد  که در آن بیان شده است که روغن تمشک دارای SPF بین 28-50 است.

 

خوب، بیایید این اطلاعات را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنیم. از یک طرف، این محدوده از مقادیر بسیار گسترده به نظر می رسد، تفاوت 22 امتیازی، که نشان می دهد آزمایش آزمایشگاهی و/یا in vivo روی روغن مورد نظر احتمالاً انجام نشده است. از سوی دیگر، مقاله حاوی اطلاعاتی نیست که این نظریه را تایید کند. در بخش مراجع، حتی یک مقاله وجود ندارد که موضوع مطالعه آن روغن تمشک باشد. این اطلاعات از کجا می آیند؟ ما نمی دانیم.

 

فقدان شواهد علمی

 مطالعه ما  تأیید می‌کند که برخی از روغن‌های گیاهی بین 2 تا 8 و برخی از روغن‌های فرار بین 1 تا 7 محافظت در برابر آفتاب دارند. به عنوان مثال، این مطالعه بیان می کند که روغن زیتون و نارگیل دارای ضریب 8 و روغن های ضروری مانند تولسی یا نعناع فلفلی دارای ضریب 7 هستند. ما گمان می کنیم که این SPF ممکن است بسته به مثلاً روش استخراج هر ماده متفاوت باشد. حق بیمه یا کیفیت، اما به نظر می رسد این محدوده ها بیش از حد بزرگ باشد که درست باشد.

 

در عمل، این مقادیر حفاظتی در محافظت از ما در برابر تشعشعات خورشیدی برای مدت طولانی موثر نیستند، زیرا، همانطور که  توسط  متخصصان پوست توصیه می شود، به طور متوسط ​​باید از SPF 30 یا بالاتر استفاده شود (همیشه بسته به نوع پوست). و خصوصیات پوستی خاص هر کاربر). اگرچه، از سوی دیگر، باید توجه داشت که این روغن ها و عصاره های گیاهی را می توان در فرمول های ما برای ترویج و تقویت محافظت در برابر آفتاب به عنوان عناصر ثانویه استفاده کرد.

 

ضد آفتاب هایی با اثربخشی ثابت شده

دو نوع ضد آفتاب وجود دارد، ضدآفتاب های  شیمیایی  که اشعه ماوراء بنفش را جذب می کنند و ضد آفتاب های فیزیکی که پرتوهای مضر را به عنوان  زره موقت منعکس و پراکنده می کنند .

 

به طور معمول در لوازم آرایشی طبیعی، از ضد آفتاب های فیزیکی استفاده می شود: اکسید روی و  دی اکسید تیتانیوم . اینها عملاً واکنش های آلرژیک نشان نمی دهند  . بزرگترین ایراد این فیلترها این است که اثر سفید کنندگی ایجاد می کنند که هم زیبایی پوست و هم بر کاربرد محصول تاثیر می گذارد. ( و سپس بحث نانوذرات وجود دارد. اما این موضوع شایسته پست وبلاگ خاص خود است... )

 

فیلترهای فیزیکی ویژگی‌های خاصی را نشان می‌دهند که باید هنگام فرمول‌بندی در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، ترکیب اکسید روی در یک پایه دشوار است و پراکندگی آن در آن دشوارتر است، زیرا تمایل به ایجاد توده دارد. این "توده" زنگ باعث محافظت بسیار ناهموار از پوست می شود، جایی که در برخی مناطق مقدار زیادی کرم ضد آفتاب استفاده می شود و در برخی دیگر عملا هیچ کرم ضد آفتابی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، هنگام فرمولاسیون یک ضد آفتاب، باید طیف وسیعی از آن داشته باشیم، یعنی از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت کند.

 

همچنین، تنها راه برای تعیین واقعی اینکه آیا یک محصول دارای درجه خاصی از محافظت در برابر آفتاب است یا خیر، از طریق یک مطالعه دقیق انجام شده در آزمایشگاه است. متأسفانه هیچ راهی برای دانستن در خانه‌هایمان وجود ندارد و در کوتاه‌مدت و درازمدت با خطر آسیب رساندن به پوست خود مواجه هستیم. برآورد SPF بدون حداقل یک مطالعه آزمایشگاهی از فرمول غیرممکن است، برخلاف آنچه برخی از وبلاگ های لوازم آرایشی خانگی ادعا می کنند.

 

بدیهی است که پیچیده‌تر بودن آن به این معنا نیست که یادگیری نحوه فرمول‌بندی صحیح این نوع محصول غیرممکن است، بلکه به دانش عمیق‌تری از تکنیک‌های خاص و همچنین ماشین‌آلات خاص نیاز داریم .

 

ساخت یک ضد آفتاب فقط با روغن‌ها یا عصاره‌های گیاهی فوق‌العاده است، و همچنین هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که نشان دهد برخی روغن‌ها دارای SPF کافی بالا هستند تا بتوان از آنها به عنوان یک ماده انحصاری ضد آفتاب استفاده کرد.

 

آیا می دانید چگونه ضد آفتاب را تفسیر کنید؟ معنی آن را در 10 نکته بدانید

 

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث آسیب به پوست می شود، استفاده از کرم ضد آفتاب کافی به ما کمک می کند تا از این آسیب جلوگیری کنیم، اما آنها خطا ندارند. محافظ ها نباید باعث شوند که در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیاز به رفتارهای مناسب مانند پرهیز از ساعات مرکزی، نوشیدن آب، استفاده از عینک، کلاه یا لباس محافظ را فراموش کنیم.

 

تنوع ضد آفتاب های موجود در بازار بسیار گسترده است، بافت ها، برچسب ها، نشانه ها، برای سنین خاص و غیره متفاوت است. در نتیجه، بیمار یا مصرف کننده ممکن است احساس خستگی کند.

 

اتحادیه اروپا مقررات ساخت و فروش ضد آفتاب را یک مشکل بهداشت عمومی می داند (1) . برچسب گذاری ساده و قابل فهم را توصیه می کند. شامل کرم های ضد آفتاب در مقررات لوازم آرایشی است.

 

در این پست، جنبه هایی را که هنگام تفسیر و دانستن نحوه عملکرد یک ضد آفتاب مهم می دانم، در 10 نکته خلاصه می کنم.

 

نوری که از خورشید به ما می رسد نور مرئی است که با توجه به طول موج آن (شکل 1) به انواع مختلفی تقسیم می شود که به شرح زیر است و قادر به ایجاد اثرات زیر بر روی پوست است:

 

 

اثرات نور مرئی بر روی پوست

از میان تمام این اشعه های UVB، یکی از آنها مستقیماً با تولید سوختگی و سرطان پوست مرتبط بوده است. UVB قادر به القای آسیب مستقیم به DNA سلول ها و القای ضایعات توموری و پیش توموری است .

 

UVA عمدتاً باعث ایجاد لکه ها و پیری پوست در معرض آن می شود و ارتباط مستقیمی با سرطان پوست نداشته است. با این حال، مکانیسم های اکسیداتیو را در سلول فعال می کند که علاوه بر پیری غیرمستقیم، به نفع آن است.

 

نور مرئی و مادون قرمز به پوست آسیب می رساند و با آسیب به لایه های عمیق تر پوست و مکانیسم حمایت کننده آن باعث پیری پوست می شود (شکل 2).

 

به دلایلی که در بالا ذکر شد، به این دلیل است که متخصصان پوست از پیری و پیری پوست تقریباً به جای هم استفاده می کنند، زیرا 80٪ از پیری پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

 

عوامل دیگری نیز وجود دارد که می توانید در لینک زیر با آنها آشنا شوید:

 

 

طیف نور مرئی

چگونه پوست انواع مختلف نور را جذب می کند

2.- اگر UVB بیشترین عامل سرطان پوست و سوختگی است، چرا فیلترهای دیگری در نظر گرفته شده است؟

دلیل اساسی به دلیل میزانی است که ما در معرض آن هستیم. تشعشعات UVA در زندگی روزمره ما بسیار بیشتر از UVB وجود دارد و می تواند تا 50٪ در سایه یا داخل ساختمان ها هنگام عبور از شیشه های پنجره رخ دهد. اشعه UVB این ظرفیت نفوذ را ندارد .

 

نور مرئی (LV) بیش از نیمی از نوری که به زمین می رسد را تشکیل می دهد. در طیف پرانرژی VL که رنگ آبی است، نور آبی علاوه بر نور مرئی روی صفحه نمایش رایانه، تبلت یا موبایل وجود دارد .

 

سرطان‌زا بودن مادون قرمز (IR) نشان داده نشده است، اما اگر پوست را پیر می‌کنید، بنابراین ما یک ضد آفتاب کامل می‌خواهیم، ​​توصیه می‌شود که همراه آن باشد.

 

اما علیرغم مطالعات نور مرئی و مادون قرمز و توصیه آن به عنوان فیلترهای معمول برای پوست، هنوز تنظیم نشده اند و جزء حداقل های مورد نیاز در آیین نامه نیستند . 

 

 

مقادیری از انواع نور که ما در معرض آن هستیم

3.- فیلتر معدنی، معدنی یا فیزیکی چیست؟ آنها برای چه چیزی نشان داده شده اند؟

بسیاری از اصول فعال تایید شده توسط FDA، اروپا، استرالیا یا ژاپن برای استفاده در کرم های ضد آفتاب با خواص فیزیکوشیمیایی مختلف و ظرفیت های مختلف برای فیلتر کردن طول موج های مختلف وجود دارد. با این حال، به نظر من، بهتر است ترکیب یک ضد آفتاب را به این ترتیب ساده کنیم.

 

یک فیلتر فیزیکی یا معدنی یا معدنی از پوست محافظت می کند زیرا انعکاس یا پراکندگی اشعه ای را که به آن می رسد ایجاد می کند.

 

فیلترهای فیزیکی جذب نمی شوند و باعث واکنش های پوستی نمی شوند، بنابراین برای زنان باردار، کودکان خردسال و بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک، اگزما یا آلرژی های پوستی ایمن تر هستند. بیایید در این مرحله به یاد داشته باشیم که فیلترها ممکن است به دلیل پوست نارس برای نوزادان کار نکنند و کودکان زیر 3 سال نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

 

اصطلاح «سپر کامل» یا «فیلتر کامل» که برای ضد آفتاب‌های معدنی به کار می‌رود می‌تواند گمراه‌کننده باشد زیرا همیشه مقداری از اشعه ماوراء بنفش را از خود عبور می‌دهند.

منبع:آراگیراشاپ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۹
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی