مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

15 سوال مهم در مورد روغن مو!

چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۴۸ ب.ظ

1   آیا استفاده از روغن مو بی خطر است؟

 

نکته ویژه در مورد  سرم مو روغن مو این است که کاملاً از مواد طبیعی تشکیل شده است. می توانید با خیال راحت از روغن مو بدون آسیب رساندن به موهای خود استفاده کنید. روغن مو را متناسب با نوع موی خود انتخاب کنید و بیش از چند قطره در انتهای موها استفاده نکنید.

 

  2 آیا خانم ها و آقایان می توانند از روغن مو استفاده کنند؟

 

روغن مو یک مکمل ارزشمند برای مراقبت روزانه از موهای شما است. این محصول ویژه برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است. علاوه بر این، هیچ سنی در استفاده از روغن مو وجود ندارد. همه نمونه هایی از روغن بچه مراقبتی را می شناسند که می توان آن را برای موهای کودک استفاده کرد. برای نتایج مطلوب، سعی کنید روغن مو را انتخاب کنید که نیازهای نوع موهای شما را برآورده کند.

 

 3 آیا روغن مو می تواند یک شبه در موهای من بماند؟

 

بله، روغن مو نیازی به آبکشی ندارد. روغن مو را روی موهای خشک شده یا حوله ای بمالید. این کار را می توان هم در صبح و هم عصر قبل از خواب انجام داد. هر چه روغن مو بیشتر بماند، موهای شما بهتر تغذیه می شود.

 

 4 روغن مو را از کجا بخرم؟

 

روغن مو یک محصول رایج مراقبت از مو است که می توانید آن را از داروخانه، آنلاین و در آرایشگاه خود خریداری کنید. به خصوص اگر برای اولین بار قصد خرید روغن مو را دارید، بهتر است مشاوره بگیرید. محصولاتی که از طریق آرایشگاه شما به فروش می رسند معمولاً گرانتر از محصولات موجود در داروخانه هستند. با این حال، اغلب برای رسیدن به نتیجه یکسان به کمتری نیاز دارید، بنابراین تفاوت در پایان سواری به سختی قابل توجه است.

 

 5آیا می توانم خودم روغن مو درست کنم؟

 

بسیاری از مردان و زنان از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و یا روغن زیتون به عنوان پایه ای برای روغن موی خانگی استفاده می کنند. چندین نمونه از برنامه های کاربردی را به صورت آنلاین خواهید یافت. مواد طبیعی را می توان به پایه اضافه کرد. همیشه به مقداری که استفاده می کنید توجه کنید.

 

 6 بهترین روغن برای رشد موهای من چیست؟

 

چندین روغن مو وجود دارد که می توانید از آنها برای   تحریک رشد مو استفاده کنید. از روغن موی متناسب با نوع موی خود استفاده کنید. روغن های رایج مو شامل روغن زیتون، روغن هسته انگور خالص، روغن جوجوبا، روغن رزماری، روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن اسطوخودوس و روغن کنجد است.

 

 7 آیا می توان از روغن مو هر روز استفاده کرد؟

 

نه، معمولاً روغن کردن روزانه موها توصیه نمی شود. با استفاده از روغن مو، پوست سر شل می شود. پوست شما گاهی با استفاده بیش از حد حساس تر می شود و بنابراین موهای شما زودتر می ریزند.

 

 8 ریزش موی من بعد از استفاده از روغن مو بیشتر است، آیا این امکان وجود دارد؟

 

هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه روغن مو به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند وجود ندارد. اغلب برعکس است و این عمدتا به دلیل استفاده نادرست از روغن مو است. روغن ها می توانند کثیفی و گرد و غبار را روی پوست سر جمع کنند و فولیکول ها و منافذ مو را مسدود کنند. این انسداد می تواند منجر به افزایش ریزش مو شود. در موارد شدید، سایر مشکلات پوستی مانند آکنه نیز ایجاد می شود.

 

9  آیا این درست است که روغن مو می تواند 3 روز در موهای من بماند؟

 

ماندن روغن مو برای مدت طولانی توصیه نمی شود. این روغن می تواند منافذ پوست سر را مسدود کند و باعث شوره سر و موهای چرب شود. اجازه دهید روغن به مدت 5 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست سر و موهای خود را با دقت بشویید و مطمئن شوید که هیچ اثری از روغن باقی نمانده است. همیشه توصیه های مندرج در بروشور بسته را به دقت دنبال کنید.

 

10 آیا استفاده نکردن از روغن مو اشکالی ندارد؟

 

بله، همیشه لازم نیست موهایتان را با روغن درمان کنید. شما تصمیم می گیرید که کدام روش مراقبت از مو مناسب شما و مدل موی شماست. استفاده منظم از روغن مو می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت موهای شما داشته باشد، اما همیشه باید در شستشوی روغن مالیده دقت کنید. روغنی که به درستی پاک نشده و تجمع پیدا می کند می تواند باعث ریزش مو شود.

 

 11 آیا باید موهایم را بعد از روغن زدن شانه کنم؟

 

بلافاصله پس از استفاده از روغن، موها را شانه نکنید. موهای شما ممکن است به دلیل چربی شکننده تر شوند. شانه زدن یا برس زدن موها می تواند باعث شکستن مو و همچنین ریزش مو شود. اگر می خواهید موهای خود را شانه کنید، از نوک مو شروع کنید و به آرامی به سمت بالا بروید.

 

 12 سریع ترین راه برای از بین بردن چربی مو چیست؟

 

سعی کنید روغن اضافی را با یک شامپوی خشک خوب جذب کنید. محصول را به آرامی روی موها بمالید، از ریشه شروع کنید و به سمت انتها حرکت کنید. شامپو خشک به جذب مقداری از روغن کمک می کند. سپس می توانید موها را کاملا آبکشی کنید.

 

 13 آیا می توانم روغن مو را در شامپو بریزم؟

 

اگرچه محصولات مو و روغن مو می توانند به سلامت موهای شما کمک کنند، اضافه کردن روغن به شامپو توصیه نمی شود. این می تواند با مواد فعال یک شامپو مقابله کند.

 

 14 آیا روغن مو موهای من را خیلی چرب نمی کند؟

 

خیر، اگر روغن مو را درست استفاده کنید، اصولا موهایتان چرب نمی شود. قبل از شستن موها از روغن مو استفاده کنید. پس از شستن، موها را چندین بار کاملا آبکشی کنید تا روغنی باقی نماند.

 

 15 آیا می توان از روغن برای کاشت مو نیز استفاده کرد؟

تحقیقات به طور منظم در مورد روغن های خاص در ترکیب با، به عنوان مثال،  پیوند مو انجام می شود . در حال حاضر هیچ کلینیکی وجود ندارد که از آن استفاده کند.

منبع:آراگیرا شاپ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۰
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی