مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

روغن مو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۵۵ ب.ظ

روغن مو چیست؟

شاید از این نام به این معنی باشد که یک روغن مو باعث چرب شدن موهای شما می شود، اما همیشه اینطور نیست! مهم است که در یک زمان بیش از حد استفاده نکنید. سرم مو روغن مو مملو از اسیدهای چرب است که به روشی ملایم از موهای شما مراقبت می کند و موهای شما را نرم و ابریشمی می کند. همیشه رویای موهای ابریشمی و براق را داشتید؟ با یک روغن مو به این نتیجه دلخواه می رسید.

 

 

 

چرا از روغن مو استفاده کنیم؟

علاوه بر پوست، موهای ما نیز به آبرسانی نیاز دارند. سبوم نقش مهمی در هیدراته نگه داشتن مو و پوست سر ما دارد. تولید سبوم طبیعی و برای متعادل کردن تعادل رطوبت در موهای سر شما ضروری است. تعادل صحیح محافظت و حمایت از موهای سالم را تضمین می کند. یک روغن مو سبوم طبیعی شما را پر می کند و هیدراتاسیون مورد نیاز موهای شما را تامین می کند! از خشکی و کشش پوست سر رنج می برید؟

 

 

 

چگونه از روغن مو استفاده کنم؟

روغن مو یک محصول حالت دهنده مراقبتی چند منظوره است. به جلوگیری از وز شدن موها، مراقبت از موهای شما، باز شدن گره ها کمک می کند و مزایای بیشتری نیز دارد! می توانید روغن را روی موهای مرطوب، خشک شده با حوله یا خشک بمالید. آیا می خواهید به دنبال آبرسانی بهینه مو و پوست سر باشید؟ سپس می توانید با خیال راحت روغن مو را به ریشه موهای خود بمالید و ماساژ دهید. آیا مو های ابریشمی بدون کرک می خواهید؟ روی قدهای میانی و انتهایی تمرکز کنید. در زیر می توانید دقیقاً نحوه استفاده از روغن مو برای عملکردهای مختلف را بخوانید:

 

موهای خشک را مرطوب کنید

قبل از دوش گرفتن، روغن مو را به موهای خود بمالید. بگذارید حداقل 5 دقیقه بماند (این کار از چند ساعت قبل نیز مجاز است). گرما و بخار حاصل از دوش، کوتیکول موهای شما را باز می کند. این به روغن اجازه می دهد تا عمیقا نفوذ کند و مو و پوست سر را مرطوب کند. سپس آن را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.

 

موها را باز کنید

اگر از گره خوردن موهایتان زیاد رنج می برید، یک روغن مو می تواند به عنوان یک گره زدایی عمل کند! مقداری روغن روی موهای خیس بمالید و موهایتان را به آرامی برس بزنید. در این مورد مراقب باشید، زیرا موهای خیس شکننده ترین هستند.

 

محافظت در برابر گرما

برخی از روغن های مو علاوه بر خواص مراقبتی، دارای خواص محافظتی در برابر حرارت حرارتی نیز هستند. بنابراین روغن های مو با محافظت در برابر حرارت، بسیار مفید هستند! روغن مو را روی موهای خشک شده با حوله بمالید و سپس موها را با سشوار خشک کنید.

 

 

 

 

 

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

روغن مو علاوه بر محافظت در برابر حرارت حرارتی، می تواند در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت کند. روغن مو را روی موها بمالید و با خیال راحت از آفتاب لذت ببرید!

 

 

 

نکته!

روغن مو یک مکمل ارزشمند برای مراقبت از موهای شما است، اما استفاده روزانه از آن را توصیه نمی کنیم. روغن مو نیازی به آبکشی ندارد و می تواند یک شبه جذب شود، یعنی در هنگام خواب. اما مراقب باشید که روزها روی پوست سر باقی نمی ماند (بیشتر از 3 روز بخوانید)! روغن ها می توانند کثیفی و گرد و غبار را روی پوست سر جمع کنند و فولیکول ها و منافذ مو را مسدود کنند. این انسداد می تواند منجر به افزایش ریزش مو شود. و البته ما این را نمی خواهیم! نگران نباشید، به این زودی ها به آن نقطه نمی رسد، اما به نظر من هنوز ذکر آن مهم است.

 

 

 

انواع روغن مو

هر برند و نوع روغن مو حاوی مواد مختلفی است. روغن مو عمدتاً برای مراقبت از موهای خشک و وز در نظر گرفته شده است، اما روغن های مخصوص انواع مو مانند موهای رنگ شده، مجعد یا معمولی نیز وجود دارد. بنابراین روغن مو دارای چندین نوع با تأثیر خاص خود است. بنابراین، همیشه به مشخصات و مواد تشکیل دهنده دقت کنید! تعدادی روغن معمولاً توسط آرایشگران و آرایشگران توصیه می شود. این شامل:

 

 

 

روغن بادام این روغن سرشار از ویتامین های A، B، D و E است و دارای امگا 9 است. این روغن برای موهای نازک و آسیب دیده مناسب است. روغن بادام نیز بر پوست های تحریک شده تاثیر مثبت دارد. موها را صاف می کند و درخشندگی می بخشد.

 

روغن آرگان موهای آسیب دیده؟ سپس بهترین انتخاب شما روغن موی آرگان است. روغن آرگان از تارهای آسیب دیده در اثر رنگ کردن، دکلره کردن یا استفاده از ابزارهای حرارتی مراقبت می کند و درخشندگی آن را باز می گرداند.

 

روغن نارگیل روغن نارگیل برای مبارزه با شوره سر و موهای بسیار خشک، از جمله موارد دیگر، ایده آل است. روغن مو با روغن نارگیل همچنین تضمین می کند که موها در هنگام شانه کردن یا برس زدن کمتر آسیب می بینند.

 

روغن زیتون روغن زیتون نوشدارویی برای موهای آسیب دیده و بی روح است! روغن زیتون بیشتر از اسیدهای چرب غیراشباع تشکیل شده است. در نتیجه، روغن مو یک لایه محافظ در اطراف مو تشکیل می دهد و موهای شما در برابر تأثیرات مضر خارجی محافظت می شوند. علاوه بر این، به موهای شما درخشندگی درخشانی می بخشد و خشکی پوست سر قابل درمان است.

 

روغن جوجوبا : روغن جوجوبا سرشار از ویتامین B است و یک لایه محافظ در اطراف مو و پوست سر ایجاد می کند. همچنین حاوی اسید اولئیک است که ریشه فولیکول های مو را تقویت می کند. آیا موهای خشک، شکننده و آسیب دیده دارید؟ آن وقت قطعا از این روغن سود خواهید برد! علاوه بر این، کاملا سبک و بدون چربی است.

 

فواید برای موهای خشک و آسیب دیده

 

تمام فواید روغن مو در یک نگاه:

 

1. روغن مو باعث کاهش موخوره می شود

آیا دوست دارید از شر موهای زائد خلاص شوید؟ یک روغن مو جواب این مشکل آزاردهنده است! این به جلوگیری از موخوره و تغذیه مو کمک می کند.

 

 

 

 

 

2-روغن مو درخشش بیشتری می دهد

آیا می دانستید که روغن مو علاوه بر اینکه موهای شما را نرم و ابریشمی می کند، درخشندگی زیبایی نیز به جا می گذارد؟ با استفاده از روغن مو، بدون اینکه موها را سنگین کنید، درخشش سالمی به دست می آورید. خداحافظ موهای کدر، سلام موهای ابریشمی و براق!

 

3. روغن مو موهای خشک را تغذیه می کند

روغن مو فقط همان مراقبت اضافی را که موهای خشک به آن نیاز دارد، می کند. موهای کم آب اغلب کدر و بی روح به نظر می رسند. یک روغن مو خوب محافظت و آبرسانی می کند. در نتیجه با موهای نرم و براق ابریشمی!

 

4. روغن مو در برابر رطوبت محافظت می کند

یک روغن مو می تواند به محافظت از موهای شما در برابر شرایط آب و هوایی کمک کند! به این ترتیب، وقتی در یک روز مرطوب بیرون می روید، موهای شما بلافاصله خراب نمی شود.

 

 

 

 

 

5. روغن مو به موهای آسیب دیده کمک می کند

رنگ کردن یا دکلره کردن مو و استفاده از ابزارهای حرارتی می تواند باعث آسیب دیدگی موها شود. استفاده از روغن مو به تامین رطوبت موهای شما کمک می کند.

 

 

 

6. روغن مو باعث رشد مو می شود

از آنجایی که یک روغن موها را مرطوب و تقویت می کند، از شکستگی مو جلوگیری می کنید. این کار موها را قوی نگه می دارد و به آنها اجازه رشد بهینه می دهد.

 

روغن مو اغلب با سرم مو اشتباه گرفته می شود. اما اینها در واقع دو محصول متفاوت مو هستند. تفاوت را می دانید؟ برای محافظت و تغذیه بهینه از روغن مو در ترکیب با سرم مو استفاده کنید.

منبع:آراگیرا شاپ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۰
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی