مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

روغن درمانی برای مو. چگونه آن را انجام دهید؟

چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۳:۳۱ ب.ظ

شما می توانید به روش های مختلف از موهای خود مراقبت کنید. برخی از خانم ها هر روز آن را می شویند، برخی دیگر تحت درمان های خاص در آرایشگاه ها قرار می گیرند و سپس کسانی هستند که روغن مو را انجام می دهند. این یک روش بسیار موثر برای مراقبت از پوست سر است. اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید، وقت خود را تلف نکنید.

 

یک درمان روغنی برای مو و پوست سر را امتحان کنید.

جوانسازی مو با روغن

 

درمان روغن - آماده سازی

چرب کردن مو یک درمان استثنایی است که وضعیت مو و پوست سر شما را بهبود می بخشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای استفاده از یک سرم مو روغن مو مناسب آماده شوید. شما به لوازم و محصولات زیر نیاز دارید: یک حوله، مقداری آب گرم، یک روغن و یک کلاه دوش.

 

قبل از شروع درمان، روغنی را انتخاب کنید که مناسب نوع موهایتان باشد. به خاطر داشته باشید که روغن های اشباع شده برای موهای کم تخلخل ایده آل هستند. روغن‌های تک غیراشباع برای موهای با تخلخل متوسط ​​مناسب هستند، در حالی که روغن‌های چند غیراشباع برای موهای با تخلخل بالا مناسب هستند. قبل از شروع روغن درمانی، موهای خود را با شامپوی شفاف کننده بشویید. رشته ها را جدا کنید تا از گره خوردن آنها در حین استفاده جلوگیری کنید. سپس مخلوط روغن را آماده می کنید.

 

 روغن‌های مخصوص موهای کم تخلخل  عبارتند از: نارگیل، نخل، مونوی، انبه، باباسو، کوکوی.

 روغن‌های مخصوص موهای با تخلخل متوسط  ​​عبارتند از: بادام، کنجد، ماکادمیا، کلزا، آووکادو.

 روغن‌های مخصوص موهای با تخلخل بالا  عبارتند از: آرگان، دانه انگور، گل مغربی، سویا.

قبل از اینکه موهایتان را چرب کنید، موهایتان را با شامپوی شفاف کننده بشویید. برای جلوگیری از گره خوردن در طول درمان موهای خود را برس بزنید. اکنون مخلوط روغنی از روغن مورد علاقه خود تهیه کنید، آن را با نوع موی خود مطابقت دهید. شما چه نوع مویی دارید؟ تعیین آن آسان است.

 

آزمایش تخلخل مو انجام دهید.  یک لیوان آب شفاف و یک مو آماده کنید. موها را در یک لیوان آب بریزید و مشاهده کنید. اگر آب به سرعت جذب شود، احتمالاً آسیب دیده است. این نشان دهنده تخلخل بالا است. اما اگر روی سطح آب شناور باشد تخلخل آن کم است یعنی سالم است. این یعنی چی؟

 

موهای با تخلخل کم نیاز به محافظت و حالت دادن آسان تر دارند.

موهای با تخلخل متوسط ​​نیاز به آبرسانی، تغذیه و محافظت دارند.

موهای با تخلخل بالا نیاز به بازسازی عمیق و استحکام دارند.

روغن درمانی - چگونه این کار را انجام می دهید؟

شما می توانید از بین روش های مختلف روغن مو انتخاب کنید که می تواند با نیازهای مو مطابقت داشته باشد. برای بازسازی عمیق می توانید یک درمان با روغن داغ انجام دهید. اگر عجله دارید، مه روغنی کفایت می کند. روغن را می توان به طور همزمان روی پوست سر، روی موها یا فقط روی نوک موها یا همه جا استفاده کرد. درمان های روغن مو را می توان به دلخواه ترکیب کرد. گزینه ها متفاوت هستند و محبوب ترین آنها عبارتند از:

 

درمان روغن موهای خشک،

درمان روغن موهای مرطوب،

درمان روغن مو قبل از شستشوی مو،

درمان روغن مو بعد از شستشوی مو،

درمان روغن مو در کاسه،

درمان روغن مو با روغن ماست،

درمان روغن مو در شب.

بهترین روش برای زیباسازی مو، درمان با روغن داغ است.  یک کاسه بردارید و آن را با آب پر کنید. یک بطری روغن را در کاسه قرار دهید. پس از چند دقیقه محصول آماده استفاده است. مقداری روغن را به انگشتان خود بمالید و روی پوست سر و موها ماساژ دهید. کلاه دوش بگذارید - مواد فعال و مغذی سریعتر جذب می شوند. سپس حوله را در آب داغ خیس کرده و روی سر خود بپیچید.

 

گرما منافذ پوست را باز می کند و کوتیکول را کمی باز می کند - نفوذ ویتامین ها و مواد معدنی به مو آسان تر خواهد بود. پس از چند ساعت موهای خود را با یک شامپو یا نرم کننده ملایم بشویید. مراقب باشید - هنگام استفاده از روغن خود را نسوزانید. اگر روغن وارد چشم شود، می تواند باعث سوزش شود. اگر این اتفاق افتاد، آنها را کاملا با آب ولرم بشویید.

 

روغن درمانی - اثرات

درمان روغن مو برای کسانی که می خواهند وضعیت پوست سر خود را بهبود بخشند توصیه می شود. از پوست سر بسیار مراقبت می کند و فولیکول ها و فولیکول های مو را تقویت می کند. همچنین به جلوگیری از شوره سر و همچنین ریزش و تحریک بیش از حد مو کمک می کند. برای موهای شما مفید است: از شکافتن انتهای مو جلوگیری می کند و از آسیب محافظت می کند. درمان با روغن مو عمیقا تغذیه می کند، نرم می کند و درخشندگی می بخشد.

 

در برابر اشعه ماوراء بنفش، گرما، ناخالصی ها و عوامل خارجی مضر محافظت می کند. علاوه بر این، خشک کردن، حالت دادن و باز کردن مو را تسهیل می کند. به عنوان پرایمر حالت دهنده عمل می کند. آیا می دانید برخی از روغن ها فر را مشخص می کنند و بر رنگ طبیعی مو تأکید می کنند؟

 

درمان روغن داغ - روغن کاری

کدام روغن ها برای درمان موهای چرب مناسب هستند؟ انصافاً می توانید از هر روغنی استفاده کنید. اگر روغن ها جامد هستند (به نام چربی ها یا روغن های اشباع) به هر حال باید آنها را گرم کنید، زیرا در دمای بالای 25 درجه سانتی گراد تبدیل به مایع می شوند. با این حال، روغن های نارگیل، معجزه، زیتون، جوجوبا و بادام بیشترین تاثیر را خواهند داشت. روغن نارگیل از ریزش مو جلوگیری می کند، موهای شما را نرم می کند و شوره سر را از بین می برد. روغن کرچک رشد مو را تسریع می کند و فولیکول های مو را تقویت می کند. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با فرآیندهای پیری مقابله می کند. روغن جوجوبا موها را صاف و براق می کند، در حالی که روغن بادام وضعیت کلی مو و پوست سر را بهبود می بخشد.

 

منبع:آراگیرا شاپ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۰
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی