مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

بهترین روغن های ضروری برای مو

چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۳:۳۷ ب.ظ

وقتی صحبت از استفاده از روغن های ضروری برای مو می شود، انتخاب های مفید زیادی وجود دارد. اگر به دنبال نرم کردن موهای خود، درمان شوره سر و پوست سر خشک، افزایش قدرت موهای خود و درخشش طبیعی موهای خود هستید، سرم مو روغن مو های ضروری بسیار ایمن تر و به همان اندازه محصولات مراقبت از موی معمولی موثر هستند.

 

آنها همچنین ارزان‌تر هستند - یک بطری روغن ضروری مورد علاقه شما نه تنها می‌تواند موهای شما را تغذیه کند، بلکه می‌تواند به کاهش استرس، تسکین درد و مبارزه با عفونت‌های پوستی نیز کمک کند. به علاوه، روغن‌های ضروری همه طبیعی هستند، به این معنی که فاقد مواد شیمیایی خطرناک هستند و برای محیط زیست و خانه شما بهتر هستند.

 

بهترین روغن ضروری برای مو

 

اسطوخودوس

 

مطالعات نشان داده است که روغن اسطوخودوس اثرات محرکی بر رشد مو دارد. در یک مطالعه حیوانی در سال 2016، استفاده موضعی از روغن اسطوخودوس به طور قابل توجهی تعداد فولیکول های مو را در موش های ماده افزایش داد. روغن اسطوخودوس همچنین عمق فولیکول های مو را عمیق تر کرده و لایه حرارتی را ضخیم می کند.

 

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد میکروبی است و می تواند برای مبارزه با اختلالات باکتریایی و قارچی استفاده شود. برخی از مزایای دیگر روغن اسطوخودوس توانایی آن در نرم کردن پوست سر و التیام پوست و موی خشک است. از آنجایی که استرس عاطفی عاملی است که می تواند به ریزش مو کمک کند، می توان از روغن اسطوخودوس برای ایجاد محیطی آرام و بدون استرس استفاده کرد.

 

 

رزماری

 

روغن رزماری یکی از اسانس های اصلی برای ضخیم شدن و رشد مو است. برای افزایش متابولیسم سلولی استفاده می شود که رشد مو را تحریک می کند و باعث بهبودی می شود. تحقیقات حتی نشان می دهد که روغن رزماری به خوبی ماینوکسیدیل، یک درمان سنتی ریزش مو، عمل می کند. وقتی صحبت از سلامت مو می شود، مزایای روغن رزماری شامل جلوگیری از ریزش مو، کند کردن روند سفید شدن مو، و درمان شوره سر و خشکی پوست سر است.

 

برای استفاده از روغن رزماری روی موهای خود، 3 تا 5 قطره از آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و سپس مخلوط را به مدت دو دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید 3 تا 4 ساعت روی موهایتان بماند و سپس طبق معمول موهایتان را بشویید.

 

 

روغن بابونه بابونه

 

یک اسانس فوق العاده برای مو است زیرا در عین حال نرمی پوست سر را به موهای شما درخشندگی و نرمی می بخشد.

 

آیا می دانستید که از اسانس بابونه می توان برای روشن کردن موهایتان به طور طبیعی استفاده کرد؟ 5 قطره اسانس بابونه را با یک قاشق غذاخوری نمک دریا و 5 قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. از آب گرم برای ایجاد خمیر استفاده کنید و مخلوط را روی موهای خود بمالید. آن را روی پوست سر و پایه موهایتان ماساژ دهید و اجازه دهید حدود نیم ساعت بماند و سپس آبکشی کنید.

تحقیقات نشان می دهد که 50 درصد از زنان به طور منظم موهای خود را رنگ می کنند و بلافاصله پس از رنگ کردن موهای خود احساس جذابیت بیشتری می کنند، اما محصولات موی معمولی که برای رنگ کردن مو استفاده می شوند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می تواند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کند. انتخاب محصولات طبیعی تضمین می کند که در معرض محصولات رنگ کننده موی ناسالم مانند پراکسید هیدروژن قرار نگیرید.

 

 

 

 

اسانس سدر

 سدر برای تحریک فولیکول های مو با افزایش گردش خون در پوست سر استفاده می شود . رشد مو را تقویت می کند و ریزش مو را کاهش می دهد. همچنین می تواند ریزش مو و انواع آلوپسی را درمان کند.

 

مطالعه ای که در اسکاتلند انجام شد شامل 86 بیمار بود که به دو گروه تقسیم شدند - یک گروه روزانه ترکیبی از روغن های چوب سرو، آویشن، رزماری و اسطوخودوس مخلوط با روغن های حامل مانند جوجوبا و روغن هسته انگور را در پوست سر ماساژ می دادند. گروه دیگر هر روز فقط از روغن های حامل استفاده می کردند. پس از 7 ماه، 44 درصد از بیماران گروه اسانس بهبود علائم آلوپسی را نشان دادند، در حالی که تنها 15 درصد از گروه دیگر بهبود را نشان دادند. اسانس چوب سدر همچنین می تواند به از بین بردن تحریکات پوستی و دفع حشرات کمک کند، که می تواند در شب های تابستان که در بیرون از خانه سپری می کنید مفید باشد.

 

اسانس سدر به صورت خارجی برای پوست سر و مو استفاده می شود. به خوبی با روغن های ملایم مانند اسطوخودوس و روغن های حامل مانند روغن نارگیل یا جوجوبا ترکیب می شود. همچنین می توانید 2-3 قطره اسانس سدر را به نرم کننده منزل خود اضافه کنید.

 

 

مریم گلی

 

یک جزء مهم در اسانس مریم گلی به نام "لینالیل استات" التهاب پوست را کاهش می دهد و تولید روغن در پوست را تنظیم می کند. اسانس مریم گلی همچنین به عنوان یک مکمل طبیعی برای قرمزی عمل می کند و به عنوان یک عامل ضد باکتری عمل می کند. اما مهمتر از همه، اسانس مریم گلی کلاری برای کمک به کاهش استرس و تعادل هورمون ها استفاده می شود. سه نوع ریزش مو می تواند با سطوح بالای استرس همراه باشد: تلوژن اففلونزا، تریکوتیلومانیا (کشیدن مو)، و آلوپسی آره آتا. از آنجایی که اسانس مریم گلی می تواند برای کمک به کاهش سطح استرس و کاهش سطح کورتیزول در بدن استفاده شود، به عنوان یک مکمل طبیعی برای ریزش مو ناشی از استرس عمل می کند.

 

اسانس مریم گلی با روغن جوجوبا به خوبی کار می کند. هر دو می توانند به تنظیم تولید چربی در پوست کمک کنند. برای تسکین استرس که با ریزش مو همراه است، می توانید روغن مریم گلی را در خانه پخش کنید یا چند قطره آن را به مچ دست یا کف پا بمالید.

 

 

اسانس علف لیمو

 

دارای خواص درمانی است و به عنوان یک پاک کننده و خوشبو کننده موثر عمل می کند. فولیکول های موی شما را تقویت می کند و تحریکات پوست سر را تسکین می دهد. در واقع، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که استفاده از روغن بادرنجبویه به طور قابل توجهی شوره سر را پس از 7 روز کاهش می دهد و پس از 14 روز استفاده، اثر آن را حتی بیشتر می کند.

 

برخی دیگر از فواید روغن بادرنجبویه عبارتند از توانایی آن به عنوان یک دافع حشرات طبیعی، کاهش استرس (که با ریزش مو مرتبط است) و درمان سردرد.

 

می توانید 10 قطره اسانس بادرنجبویه را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید یا می توانید روزانه 2 تا 3 قطره را همراه با نرم کننده خود به پوست سر خود ماساژ دهید. اسانس علف لیمو را می توان در خانه نیز برای کاهش استرس و پاکسازی محیط پخش کرد.

 

 

نعناع

 

اسانس نعناع فلفلی به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی قوی به تحریک پوست سر و درمان شوره سر، حتی انگل ها کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که روغن نعناع باعث تحریک رشد مو می شود. در یک مطالعه حیوانی در سال 2014، استفاده خارجی از اسانس نعناع به مدت چهار هفته اثرات قابل توجهی روی رشد مو ایجاد کرد و ضخامت پوست، تعداد و عمق فولیکول‌ها را افزایش داد.

 

اسانس نعناع فلفلی وقتی به صورت خارجی استفاده شود، احساس خنکی مطبوعی دارد و به کاهش التهاب پوست کمک می کند. علاوه بر این کاربردها، ذهن شما را فعال می کند، خلق و خوی شما را تقویت می کند و تنش یا سردرد را از بین می برد.

 

2-3 قطره اسانس نعناع فلفلی را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید تا در طول دوش صبحگاهی خود بیدار شوید و احیا کنید.

منبع:آراگیرا شاپ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۰
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی