مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

مراقبت از موهای خود با روغن زیتون روشی است که در اینترنت بسیار محبوب است. موهای خشک و بی‌جان به‌خصوص نوک‌های شکافته شده و موهای خشک و بی‌جان می‌توانند از این درمان باغ خانگی و آشپزخانه تقویت شوند. چگونه از این ماده بیشترین استفاده را می کنید و حقایق و افسانه ها کجا هستند؟ در این مقاله به مراقبت طبیعی مو با روغن زیتون می پردازیم.

 

 خواص روغن زیتون برای موهای شما

برای اینکه بفهمیم چرا مردم اینقدر مشتاق روغن زیتون هستند، نگاهی به اجزای این روغن انداختیم. به عنوان مثال، به نظر می رسد روغن زیتون دارای خواص ضد باکتریایی است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست و مو در برابر رادیکال های آزاد (موادی که در هوای بیرون وجود دارد و به پوست و مو آسیب می رساند) محافظت می کند. سرم مو روغن مو زیتون همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E، ویتامین D، بیوتین و نیاسین است. با این حال آیا این مواد به ریشه موی شما هم می رسد؟ نه واقعا. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب زیادی است که می تواند یک لایه محافظ در اطراف مو ایجاد کند. به این ترتیب موهای شما در برابر تأثیرات خارجی محافظت می شود. بنابراین می‌توانید از روغن زیتون به عنوان نرم‌کننده استفاده کنید، اما این روغن برای بهبود سلامت موهای شما بسیار مؤثر است.

 

 

آیا روغن زیتون باعث رشد سریع مو می شود؟

متاسفانه خیر. در واقع، ویتامین های موجود در روغن زیتون به رشد و بازیابی سلامت موهای شما کمک می کند. با این حال، این تنها زمانی است که شما ویتامین ها را مصرف کنید. به عنوان مثال، بیوتین تنها زمانی که خورده می شود، اثر می گذارد، نه زمانی که روی موها استفاده شود.

 

توجه: آماده سازی ویتامین و قرص برای فروش وجود دارد. ابتدا بدانید کدام ویتامین ها می توانند مکمل رژیم غذایی شما باشند. به عنوان مثال، ویتامین A بیش از حد می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. بنابراین هرگز فقط تعدادی قرص ویتامین مصرف نکنید، بلکه (احتمالاً با یک متخصص تغذیه یا پزشک) به آنچه بدنتان نیاز دارد نگاه کنید.

 

 

 

کاهش ریزش مو با روغن زیتون

کاهش ریزش مو با روغن زیتون نیز یکی از موضوعات داغ در اینترنت است. آیا روغن زیتون می تواند ریزش مو را کاهش دهد؟ روغن زیتون می تواند از مو در برابر تأثیرات خارجی محافظت کند. به همین دلیل، این ماده می تواند به کاهش شکنندگی و شکستگی مو کمک کند. با این حال، از ریزش مو جلوگیری نمی کند. این یک فرآیند طبیعی است و نمی توان آن را با این ماده متوقف کرد یا معکوس کرد. اگر مشکوک به ریزش شدید مو هستید، به پزشک خود مراجعه کنید. او می تواند ببیند که آیا این به دلیل بیماری مانند مشکل تیروئید است یا مثلاً به دلیل سطح هورمون در بدن.

 

 

 

روغن زیتون گرم را بر روی موهایتان بمالید

اگر دوست دارید از روغن زیتون به عنوان نرم کننده موهای خود استفاده کنید، می توانید از روغن زیتون سرد استفاده کنید. با این حال، روشی که به طور گسترده ای برای مالیدن روغن زیتون به موها استفاده می شود، حرارت دادن آن است. وقتی روغن زیتون گرم شد (نجوشانید، فقط باید گرم شود)، آن را روی موهای خیس خود پخش کنید. سپس موهای خود را در یک حوله بپیچید و بگذارید حدود نیم ساعت تا یک ساعت بماند. سپس می توانید به سادگی موهای خود را با شامپو بشویید تا محصول کاملا خارج شود. برخی از افراد حتی توصیه می کنند ابتدا موها را با پوشش پلاستیکی بپوشانید تا به خوبی گرم شوند.

 

 

 

ماسک مو روغن زیتون

روغن زیتون گرم در موهای شما یکی از راه های ساخت ماسک مو با این ماده است. با این حال، تعدادی دیگر از "دستورالعمل های" محبوب نیز شناخته شده است. در زیر تعدادی از ماسک های رایج مو با روغن زیتون آورده شده است:

 

 دستور آشپزی:

       2 عدد تخم مرغ را بردارید و زرده ها را از سفیده جدا کنید. برای ماسک از زرده تخم مرغ استفاده می کنید

       زرده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بزنید. برای موهای پرپشت می توانید از یک قاشق غذاخوری اضافه استفاده کنید.

       مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید (لازم نیست خیلی مرطوب باشد، کمی مرطوب کافی است)

       موهای خود را بالا بیاورید و موهای خود را با پلاستیک بپوشانید. اجازه دهید ماسک حدود 20 دقیقه روی پوست بماند.

       مخلوط را به خوبی با آب ولرم بشویید.

       موهایتان را با هوا خشک کنید.

 

 

دستور 2:

       دو عدد تخم مرغ (زرده و سفیده را با هم) بزنید

       2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید

       2 قاشق غذاخوری روغن آرگان اضافه کنید

       عسل را اضافه کنید تا ماسک یکدست شود

       ماسک را روی موهای مرطوب مالیده و در فویل آلومینیومی بپیچید.

       بگذارید مخلوط حدود 3 ساعت روی پوست بماند.

       سپس با آب ولرم بشویید و شامپو بزنید تا مخلوط کاملا آبکشی شود.

       بگذارید موهایتان در هوا خشک شود

 

 

دستور 3:

       ۱ عدد تخم مرغ (سفیده و زرده تخم مرغ) را با ۶ قاشق غذاخوری ماست پرچرب هم بزنید.

       حتما ماست ساده بخورید

       3 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید

       ماسک مو روغن زیتون را بمالید و آن را در یک حوله، کلاه دوش یا فویل/پلاستیک بپیچید.

       اجازه دهید مخلوط به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

       موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

 

 

آیا باید روغن زیتون در موهایتان باقی بماند؟

بحث در مورد اینکه آیا روغن زیتون را در موهای خود باقی بگذارید یا نه وجود دارد. همانطور که در بالا خواندید، بسیاری از کاربران روغن زیتون توصیه می کنند که حدود نیم ساعت تا یک ساعت بماند. با این حال، دیگران توصیه می کنند که با روغن زیتون در موهای خود بخوابید. آیا این صلاح است؟ لازم نیست. روغن زیتون ممکن است زمان بیشتری برای جذب موهای شما داشته باشد، اما حتی موهای خشک و بی روح به طور ناگهانی می توانند بسیار چرب شوند. علاوه بر این، هر چیزی جز عملی است. اگر می خواهید موهای خود را با روغن زیتون بشویید، به قانون 15 تا 60 دقیقه پایبند باشید.

 

 

 

ماسک مو روغن زیتون برای انواع مو مناسب است؟

آیا می توانید همیشه از روغن زیتون صرف نظر از نوع موی خود استفاده کنید؟ استفاده از این محصول را به افرادی که قبلا موهای چرب دارند توصیه نمی کنیم. روغن کمی موها را چرب می کند و برای افرادی که موهای چرب دارند این می تواند به معنای تفاوت بین "بیش از حد چرب" و چرب باشد. آیا شک دارید که روغن زیتون موهای شما را چرب می کند؟ سپس می توانید یک قطره روغن زیتون به نرم کننده خود اضافه کنید. با این حال، توصیه می شود که از حالت دهنده تغییر دهید و محصولی را پیدا کنید که برای نوع موهای شما مناسب تر است. به عنوان مثال، اگر موهای بسیار ظریف و شکننده ای دارید، یک نرم کننده برای موهای نازک و نازک مناسب است. البته در مورد شامپو هم همینطور. در صورت لزوم از آرایشگر راهنمایی بخواهید، آنها می توانند موهای شما را ببینند و احساس کنند و محصول مناسبی برای آن پیدا کنند.

 

 

 

ماسک مو برای تقویت بیشتر

روغن زیتون می تواند موهای خشک و بی روح را تقویت کند و باعث درخشش بیشتر آنها شود. با این حال، روغن عمدتاً روی قسمت بیرونی مو تمرکز می کند و برای سلامت خود مو کار چندانی نمی کند. بنابراین یک ماسک مو می تواند مکمل خوبی برای مراقبت از موهای شما باشد. با استفاده از ماسک مو حدوداً یک بار در هفته، هم پوست سر و هم موهای خود را تقویت می کنید. مواد طبیعی نه تنها پوست سر را به شدت تمیز می کنند، بلکه دارای اثر مرطوب کنندگی هستند که می تواند سلامت مو را بهبود بخشد

منبع:آراگیرا شاپ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۰
ایلیا صمدی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی