مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

مطلب مفید...

شاید این مطالب برات مفید بود...

تو این وبلاگ قصد داریم تا مطالب مفیدی که در طول روز مردم ایران با اون ها سرُ کار دارنُ به چالش بکشیم و در موردشون توضیح بدیم.
از لوازم آرایشی و تغذیه گرفته تا کتاب و موسیقی و شاید اقتصاد!!!
اینجا به شما خوش میگذره...

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

بهترین کرم مرطوب کننده گیاهی صورت

پوست خشک و ترک خورده یک نقص زیبایی است که بسیاری از افراد را در گرم ترین یا سردترین ماه های سال تحت تاثیر قرار می دهد. در تابستان عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث کم آبی پوست شود، به عنوان مثال عرق و یا هیدراتاسیون ضعیف. پاکسازی و آبرسانی از ارکان هر روتین زیبایی هستند.چه چیزی در روتین شما برای داشتن پوستی مرطوب، نرم و درخشان کم است؟آیا می دانید کدام محصول برای پوستتان بهتر است؟

بهترین کرم های مرطوب کننده آبرسان

بهترین کرم های آبرسان برای هر فردی با توجه به نوع پوست مشخص می شود و بهتر است از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که دارای ترکیبات گیاهی باشد . بهتر است از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید تا پوستتان دچار خشکی و کم آبی نشود . برای اینکه آب کافی را به بدن خود برسانید باید روزانه مقادیر بالایی آب بنوشید.

تفاوت کرم مرطوب کننده با کرم آبرسان

کرم های مرطوب کننده با کرم های آبرسان دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند که تفاوت آنها در عملکرد آنها است !ما در این مقاله به شما بهترین مرطوب کننده پوست را معرفی میکنیم.

مرطوب کننده ها

کرم های مرطوب کننده که بیس اصلی آنها روغن ها می باشد با ایجاد لایه ای بر روی پوست موجب  مسدود کردن منافذ باز پوست می شوند و از خروج آب و رطوبت در پوست جلوگیری می‌کند و موجب نرمی و لطافت پوست شده و باعث می شود تا پوست شما دیر خشک شود

آبرسان ها

کرم های آبرسان موجب مسدود شدن منافذ باز پوست می شوند و دارای خاصیت رطوبت رسانی می باشند زیرا در آبرسان ها هیالورونیک اسید و گلیسیرین وجود دارد که مانع از خارج شدن رطوبت از پوست صورت شما می شود . همه افراد باید از آبرسان ها استفاده کنند تا دچار پیری پوست و همچنین چین و چروک صورت نشوند .

مرطوب کننده های گیاهی

در ادامه مقاله به شما بهترین کرم های مرطوب کننده و آبرسان گیاهی  دستساز را معرفی میکنیم.

ژل آلوورا

همه افراد درباره خواص بی نظیر آلوورا در مورد پوست می دانند. آلوورا یک آبرسان ضد چروک به شمار می آید که این محصول ، محصولی بی نظیر با ترکیبات خاص خود است که موجب مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست می شود و از طرفی موجب میشود تا روند پیری و چین و چروک پوست به تاخیر افتد. پس شما می توانید برای شادابی و لطیف شدن پوست خود از ژل آلوورا استفاده کنید .همچنین میتوانید به راحتی با ترکیب ژل آلوورا با روغن نارگیل و روغن معطری که دوست داریدمانند روغن نعنا و یا روغن اسطوخودوس یک کرم مرطوب کننده گیاهی درست کنید.برای تهیه آن تنها کافیست که یک ژل تازه آلوورا را تهیه کنید سپس ژل با از گیاه خارج کنید بعد آن را درون مخلوط کن بریزید و با دور تند مخلوط کن آن را یکدست کنید سپس نصف پیمانه روغن نارگیل را در درون کاسه ای ریخته و آلوورای مخلوط شده را به روغن نارگیل اضافه کنید. بعد با استفاده از یک همزن برقی و یا دستی مخلوط را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با هم بزنید تا کاملاً شبیه خامه شود  . می توانید از چند قطره روغن اسطوخودوس و یا نعنا داخل این کرم استفاده کنید سپس ترکیب را در ظرف تمیز ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید . می‌توانید از این کرم بر روی تمام نقاط بدن خود استفاده کنید.

مرطوب کننده لیمو

میتوانید با استفاده از نصف لیمو ترش ، دو قاشق غذاخوری ماست ، یک و نیم قاشق چایخوری عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ کرم مرطوب کننده تهیه کنید . طرز ساخت آن به این روش است که ابتدا آب لیموترش را گرفته سپس به آن سفیده تخم مرغ که از قبل زده شده و حجیم شده را اضافه کنید سپس تمام مواد را به خوبی مخلوط کرده و انقدر به هم بزنید تا به شکل کرم در بیاید . این کرم را شما می‌توانید در صورت و گردنتان بمالید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس آن را با آب ولرم بشویید .

مرطوب کننده موم زنبور عسل

 برای تهیه این مرطوب کننده ابتدا مقداری چای سبز را دم کنید و تفاله های آن را جدا کنید سپس بعد از آماده سازی این ترکیب روغن هسته انگور ، روغن نارگیل و عصاره چای سبز را به موم عسل که از قبل در قابلمه ای ذوب کردید اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید . به همین راحتی کرم دست ساز شما آماده شده است. می توانید آن را در ظرف دربسته و در درون یخچال نگهداری کنید  .از این مرطوب کننده می توانید برای همه نواحی مختلف بدن خود استفاده کنید . هنگامی که به حمام می روید و پوست کمی خشک می شود می توانید پس از آن از این کرم استفاده کنید .

مرطوب کننده شیر و عسل

برای تهیه کرم مرطوب کننده شیر و عسل احتیاج دارید به مقداری عسل ، شیر و گل رز . برای ساخت این کرم مقداری شیر را گرم کرده سپس باقی مواد را به آن اضافه کنید و برای اینکه این مواد قوام پیدا کند آن را به خوبی ترکیب کنید.میتوانید از این کرم برای رفع خشکی پوست صورت و بدن خود استفاده کنید.

مرطوب کننده جوانه گندم

برای تهیه کرم مرطوب کننده جوانه گندم احتیاج به یک فنجان بابونه ، یک فنجان شیر ، 8قاشق غذاخوری جوانه گندم و 4 قاشق غذاخوری عسل.ابتدای کار شیر و بابونه را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس بگذارید دو ساعت کنار بماند سپس بابونه را آبکش کنید و آن را به مخلوط عسل و جوانه گندم اضافه کنید و کاملا با یکدیگر هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید شما می توانید از اینکه تا یک هفته استفاده کنید توجه کنید که این کرم را در یخچال نگهداری کنید  .توجه کنید که در ساخت این کرم جوانه گندم باید آسیاب شود.

مرطوب کننده جو

برای تهیه کرم مرطوب کننده جو احتیاج دارید به نصف فنجان جو و 4قاشق غذاخوری شیر. جو را آسیاب و پودر کنید سپس آن را به شیر اضافه کنید . ترکیب را به خوبی با یکدیگر هم میزنید تا به حالت خمیر در بیاید سپس می توانید از این مرطوب کننده برای تقویت و پاکسازی پوست خود استفاده کنید  .

مرطوب کننده شکر قهوه ای

برای تهیه مرطوب کننده شکر قهوه ای احتیاج به یک عدد تخم مرغ ، دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین ، 1 قاشق چای خوری شکر قهوه ای ، یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و دو قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان . برای درست کردن آن یک چهارم فنجان آب را جوشانده سپس تمامی مواد گفته شده را به آن اضافه کنید و هنگامی که شکر کاملا حل شد و به قوام مورد نظر دست پیدا کردید پس از سرد شدن کرم شما آماده مصرف است

مرطوب کننده گیاهی لب  

برای درست کردن مردم کننده لب گیاهی تنها کافی است که شما موم عسل اسانس معطر روغن نارگیل و یک عدد کپسول ویتامین e و همچنین اثر داشته باشید طرز تهیه آن به این شیوه است که قاشق غذا خوری موم عسل در کاسه ای بریزید سپس پس که یک عدد کپسول ویتامین ای بردارید و مواد داخل آن را خارج کنید و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به ترتیب گفته شده اضافه کنید که پس از حدود ۲۵ تا ۳۰ ثانیه آن را در مایکروفر قرار دهید تا کاملا ذوب شود اگر در مدت گفته شده مخلوط منشور می تواند دوباره آن را در ماکروفر بگذارید تا کاملا یکدست شود سپس به مخلوط گفته شده دو قطره اسانس مورد علاقه خود را که می تواند اسطوخودوس لیمو ترش و یا احساسی نباشد را به آن اضافه کنید و در نهایت یک قاشق غذاخوری عسل و آن اضافه و به خوبی مخلوط کنید تا لا خنک شود حالا مرطوب‌کننده‌ی روش شما آماده شده از ما می توانید یک ظرف دربسته از آن نگهداری کنید  .استفاده کردن از این محدود کننده باعث می شود تا لبهای شما براق شود و رطوبت مورد نیاز آن تامین شود.

علاوه بر صورت ، بدن نیز به آبرسانی احتیاج دارد.  در زیر طرز تهیه مرطوب کننده برای بدن را آوردیم.

مرطوب کننده پا

برای تهیه مرطوب کننده پا شما احتیاج داریم به روغن کنجد ، اسانس نعنا ،موم عسل و اسانس لیمو ترش . طرز تهیه آن به این گونه است که درون قابلمه ای مقداری آب ریخته سپس آن را درون اجاق گاز بگذارید تا به خوبی گرم شود . سپس در قابلمه ای یک قاشق غذا خوری روغن کنجد ریخته و داخل آن آب بگذارید تا به طور غیر مستقیم حرارت ببیند و پس از اینکه روغن گرم شد دو با نوم فاطی کنید و بعد حرارت دهید.  سپس آن را از حرارت بردارید چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط خنک شود در یک ظرف دربسته مقداری قطره اسانس لیمو ترش و همچنین ۱۰ قطره از اسانس نعنا بریزید و بعد از این که مخلوط را به آن اضافه کردید شیشه را به خوبی تکان دهید تا با یکدیگر مخلوط شود . اگر شما دارای پوست طبیعی و نرمال هستید توصیه می کنیم که از این مخلوط قبل از شبانه روز به پاهایتان بمالید و بگذارید تا صبح بماند . اگر پوستتان خیلی خشک است بهتر میباشد از یک لایه ضخیم از این مخلوط را بر روی پاهایتان مالیده سپس جوراب بپوشید و تمام طول شب بر روی پاها استراحت کند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

کرم مرطوب کننده هیالورونیک اسید  

 افرادی که دارای پوست چرب یا خشک می باشند دنبال یک کرم مرطوب کننده عالی هستند . یکی از این مرطوب کننده ها که چربی پوست را تنظیم کرده و همچنین از ایجاد چین و چروک  ، جای جوش و انواع لک جلوگیری می کند کرم هایی می باشد که حاوی هیالورونیک اسید می باشد.

نتیجه گیری:

طبق مطالبی که در متن بالا آوردیم متوجه شدید که چقدر استفاده از کرم مرطوب کننده برایتان لازم و ضروری است امیدواریم با استفاده از ترکیباتی که گفتیم بهترین کرم مرطوب کننده را برای رطوبت رسانی بدن خود بسازید و از بهترین کرم ضدچروک صورت نیز استفاده نمائید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۰۲ ، ۱۶:۳۶
ایلیا صمدی نسب

بیشتر افراد دارای تیرگی دور چشم هستند و دوست دارند این تیرگی ها را که به دلایل مختلف به وجود می‌آید را درمان کنند . ممکن است برخی از این تیرگی های دور چشم ژنتیکی و برخی دیگر به علت عوامل دیگر باشد که در ادامه به آن می پردازیم  .

سیاهی دور چشم

برخی از افراد می‌پرسند که آیا سیاهی دور چشم درمان قطعی و صد درصدی دارد یا نه !این افراد به دنبال راهکار هایی برای رفع سیاهی دور چشم خود هستند . ما در این مقاله قصد داریم که شما را با علت سیاهی دور چشم آشنا کنیم و در این مقاله برای افرادی که به دنبال رفع سیاهی هستند راهکار های خانگی و روش های جالبی را ارائه دهیم.

علل سیاهی دور چشم

درمانگران طب سنتی به این مسئله  اعتقاد دارند که دلایل متعددی موجب تیرگی دور چشم می‌شود که برخی از این دلایل عبارتند از : خستگی ، ساعت خواب نادرست ، تغذیه نامناسب و کار زیاد ،همگی این مسائل بسیار مهم هستند .

سیاهی دور چشم برای چیست ؟

رایج ترین دلیل آن می‌تواند به شرح زیر باشد  :

  • افزایش سن و به دنبال آن پیری پوست
  • خستگی مداوم و طولانی مدت
  • کم شدن آب بدن
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت زیاد
  • تیره بودن پوست افراد
  • اختلالات ژنتیکی
  • انواع آلرژی  

 

برطرف کردن سیاهی دور چشم 

برای برطرف کردن سیاهی دور چشم امروزه ماسک های بسیار زیادی تولید شده که برخی از آنها گیاهی می باشند و بدون هیچگونه عوارضی شما می توانید از این گونه ماسک ها که نتیجه بسیار عالی با خود به همراه دارد استفاده کنید . البته اگر می خواهید که سیاهی دور چشم شما به طور کامل برطرف شود بهتر است که در استفاده از  بهترین ماسک دور چشم و یا بهترین کرم دور چشم خساست به خرج ندهید و به طور مداوم از آنها استفاده کنید و در استفاده از آن ها تداوم داشته باشید.

سیاهی دور چشم را چگونه درمان کنم ؟

در بخش زیر شما را با انواع ماسک های خانگی برای از بین بردن سیاهی دور چشم آشنا می کنیم .

ماسک یخ

برای استفاده کردن از این ماسک عالی تنها کافی است که در قالب کوچکی یخ داشته باشید و آن را بر روی پوست اطراف چشم خود ماساژ بدهید . توجه داشته باشید که به علت اینکه ممکن است یخ پوست شما را اذیت کند و به پوست آسیب برساند بهتر است که یخ را در یک پارچه نخی بپیچید سپس این کار را انجام دهید و در نهایت با انجام دادن یک ماساژ خستگی را از چشمان خود دور کنید.

ماسک خیار

 ماسک خیار یکی دیگر از ماسک های بسیار عالی برای درمان سیاهی دور چشم است . شما می توانید برای استفاده کردن از آن یک خیار را از یخچال برداشته و سپس آن را به قطعات نازک برش دهید سپس آن را بر زیر چشمان خود بگذارید . میتوانید از این شیوه هر شب و به مدت یک روز درمیان استفاده کنید و اثر بخشی فوق العاده این ماسک را برای چشمان خود مشاهده کنید . خیار به دلیل آبرسانی بسیار بالایی که دارد برای درمان سیاهی دور چشم عالی است و موجب رفع آن می شود .

چه چیزهایی برای سیاهی زیر چشم خوبه

برخی از افراد برای درمان سیاهی دور چشم به روش های زیادی متوسل می شوند . مثلاً  مصرف برخی از قرص ها ، پماد ها و درمان های کلینیکی که همه‌ در نوبه خود عالی هستند امادر ابتدای مقاله توضیح دادیم ابتدا بهتر است که علت سیاهی زیر چشم را پیدا کنید سپس به درمان آن بپردازید.

برای سیاهی دور چشم چه قرصی خوبه؟

ممکن است سیاهی دور چشم شما ناشی از کم خونی باشد که می توانید برای رفع آن از قرص آهن استفاده کنید . البته پیشنهاد ما این است که تمامی قرص ها را زیر نظر دکتر متخصص استفاده کنید و از مصرف خودسرانه آن به شدت بپرهیزید تا برای شما باعث ایجاد مشکل نشود .

درمان سیاهی زیر چشم

در این بخش قصد داریم تا به شما راهکار های خانگی را معرفی کنیم که ممکن است برای درمان سیاهی زیر چشمتان فوق العاده باشد. می توانید از چند روش درمانی زیر استفاده کنید ، به شما پیشنهاد می کنیم از روشی استفاده کنید که حس میکنید برای شما بیشترین کارایی و اثربخشی را دارد.تمامی این روش ها عبارتند از:

  • نابودی سیاهی دور چشم با لیزر
  • حجامت و رفع سیاهی دور چشم
  • فیلر زیر چشم
  •  عمل جراحی سیاهی دور چشم
  • صابون سیاهی دور چشم
  • کرم برای سیاهی دور چشم
  • رفع سیاهی دور چشم با خمیر دندان
  • رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی
  • رفع سیاهی دور چشم با گلاب
  • رفع سیاهی دور چشم با جوش شیرین
  • رفع سیاهی دور چشم با الوورا
  • درمان سیاهی دور چشم با زالو

 

نابودی سیاهی دور چشم با لیزر

می توانید سیاهی دور چشم خود را با انجام لیزر آر اف فرکشنال از بین ببرید زیرا این لیزر برای افرادی که سن آنها به طور طبیعی بالا رفته و ساختار حمایتی زیر پوست آنها مانند چربی ، عضلات و کلاژن شان از بین رفته است عالی عمل می کند .افزایش سن باعث از بین رفتن ساختار الاستین در زیر پوست میشود و همین امر باعث تیرگی و پف در زیر چشم می شود . برخی از افراد به دلایل افزایش سن ، ژنتیکی ،شیوه زندگی نادرست و استرس ، دچار سیاهی دور چشم می شوند.

تمامی افراد می توانند با پیروی کردن از یک سبک زندگی سالم که شامل آرامش ذهنی استراحت کافی میباشد از سیاهی دور چشم و چروک دور چشم جلوگیری کنند .همچنین می توانید برای درمان سیاهی دور چشم هم از محصولات خانگی استفاده کنید و هم از محصولات آرایشی اما درمان  به وسیله فرکانس رادیویی و بدون هیچگونه احتیاج به انجام عمل جراحی می تواند موجب جوانسازی پوست شما شود . دستگاهی به نام rf وجود دارد که می تواند پوست شما را وادار به کلاژن سازی کند .

افراد میپرسند که درمان آر اف چند جلسه طول می کشد. در واقع این روش درمانی نیاز به ۸ تا ۱۰ جلسه دارد تا درمان به صورت کامل انجام شود و شما میتوانید حداقل یک بار در هفته و حداکثر دو بار برای دیدن نتیجه بهتر برای انجام این لیزر وقت بگذارید  .

در این روشن فرکانس رادیویی که همان انرژی است به صورت تابش نور و پرتوهایی به صورت شما تابیده میشود که طول موج مورد استفاده از آن برای جوانسازی پوست عالی عمل می کند و با تولید گرما بر روی لایه های عمیق پوست ، پوست شما را وادار به ایجاد الاستین و کلاژن می کند که این گردش سلولی به پوست شما کمک می کند تا جوان تر و شاداب تر به نظر برسد .این روش می‌تواند یک روش درمانی بسیار راحت سریع و بدون ایجاد شدن هرگونه زخم و جراحت باشد و به افزایش اعتماد به نفس و زیبایی شما کمک زیادی بکند

حجامت و رفع سیاهی دور چشم

به توصیه حکیم خیراندیش یکی از راه های درمان سیاهی زیر چشم در طب سنتی حجامت است . ایشان بسیار تاکید می‌کنند که ماهی یک یا دو مرتبه بسته به مزاج خودتان حجامت را تکرار کنید . اگر حجامت کردن به صورت عام جواب نداد بهتر است که ابتدا حجامت پشت گوش و سپس بعد از گذشتن دوهفته حجامت گیجگاهی را انجام بدهید .

فیلر زیر چشم

در زیر ناحیه چشم برای کم کردن تیرگی و گودی و و از بین رفتن چین و چروک ، ژل هیالورونیک اسید تزریق می کنند که این ژل ها و یا فیلر ها انواع و اقسام مختلفی دارند که توسط پزشک کارآزموده به ناحیه دور چشم تزریق می شود.فیلرها تیرگی دور چشم را می توانند تا حد قابل قبولی کم کند .

عمل جراحی سیاهی دور چشم

برای درمان سیاهی دور چشم به اطراف چشم چربی را تزریق می کنند تا بافت از دست رفته چربی زیر چشم دوباره احیا شود . انجام این کار به وسیله سوزن های بسیار ریزی است که در محل گودی زیر چشم هایتان تزریق شده که به هر دلیلی اگر پوست نازک شده باشد و بافت آن از بین رفته باشد دوباره احیا می شود .

 صابون سیاهی دور چشم

صابون هایی که برای کاهش سیاهی دور چشم استفاده میشوند و اثر ضد التهابی ، روشن کنندگی و ضد چروک نیز دارند صابون خیار ، صابون قهوه ، صابون سفیداب و صابون زردچوبه است گه شما می‌توانید بسته به نوع کاربردشان از هر یک از آنها استفاده کنید.

کرم برای سیاهی دور چشم

می‌توانید از برندهای معتبر برای رفع سیاهی دور چشم خود استفاده کنید زیرا امروزه کرم های دور چشم طبیعی با کیفیت بسیار بالا در بازار موجود می باشد که شما می توانید بسته به نیاز خود از هر یک از آنها استفاده کنید . معمولا در کرم های دور چشم طبیعی محصولاتی نظیر بابونه ، عسل ، روغن بادام ، آلوورا ، لیمو ، روغن نارگیل و روغن جوانه گندم وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید .

 رفع سیاهی دور چشم با خمیر دندان

خمیر دندان یکی دیگر از روش ها برای درمان تیرگی زیر چشم  است زیرا به لطف ترکیبات موثری که دارد موجب رفع سیاهی زیر چشم میشود . بهتر است از خمیردندان هایی استفاده کنید که سفید کننده و ضد التهاب باشند و از این روش قبل از خواب استفاده کنید .

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی

می توانید مقداری آب سیب زمینی را با پنبه آغشته کرده و آن را بر روی تیرگی های دور چشم خود بگذارید سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید . بعد از آن مواد را از روی زیر چشم خود برداشته و صورت خود را با آب سرد بشویید . میتوانید از این عمل یک یا دو بار در هفته استفاده کنید .

رفع سیاهی دور چشم با گلاب

ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای درمان سیاهی دور چشم ، استفاده کردن از گلاب است که شما می‌توانید با آغشته کردن پنبه به گلاب و گذاشتن آن به مدت ۱۵دقیقه بر زیر چشمان خود از این ماده موثر استفاده کنید  .

رفع سیاهی دور چشم با جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر استفاده در پخت کیک و نان در درمان بیماری های مختلف نیز بسیار کاربرد دارد که یکی از آنها رفع سیاهی دور چشم می باشد . شما می توانید یک قاشق غذاخوری از آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به وجود بیاید سپس خمیر را بر پوست اطراف چشم گذاشته و پس از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید . برای جلوگیری از ایجاد حساسیت بهتر است که ابتدا بر روی قسمتی از پوست صورت تست حساسیت انجام بدهید سپس استفاده کنید .

رفع سیاهی دور چشم با آلوورا

شما می‌توانید با استفاده کردن از ژل آلوورا که دارای خاصیت لایه بردار و ضد التهاب هست سیاهی دور چشم خود را به مدت کمی درمان کنید . برای استفاده کردن از ژل آلوورا می‌توانید این ژل را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست دور چشم خود گذاشته و پس از اینکه جذب صورت شد ژل را شستشو دهید و صورت خود را کاملا تمیز کنید.

رفع سیاهی دور چشم با زالو

معمولا افرادی که دارای غلبه سودا هستند از سیاهی و تیرگی پوست خود گله و شکایت دارند که این افراد می توانند برای پاکسازی خون خود از زالو درمانی و در دوره منظم با فاصله ۲۱ روز این کار را انجام دهند برای استفاده کردن از این روش بهتر است که از داروی سبز استفاده کنید زیرا زالو هایی که دارای رنگ سیاه میباشند فاقد خاصیت هستند.

نکته:

چنانچه از تیرگی و گودی زیر چشم خودخسته شده اید بهتر است برای رفع این موضوع نکات زیر را رعایت کنید :

  • روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید
  • از مصرف غذاهای پرنمک خودداری کنید
  • خواب خود را به موقع و تنظیم کنیم
  • سعی کنید در بین ساعت ۱۱ تا ۶ صبح خواب باشید زیرا در این ساعت پوست شروع به بازسازی میکند
  • از کم خوابی و بی خوابی پرهیز کنید
  • از مصرف غذاهایی همچون سوپ و آش غافل نشوید

 امیدواریم با استفاده از روش های فوق بهترین نتیجه را بگیرید و توانسته باشیم شما را به خوبی راهنمایی کرده باشیم تا پوستی صاف و بدون عیب و ایراد داشته باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۲ ، ۱۵:۵۴
ایلیا صمدی نسب

آیا درباره مضرات آفتاب برای پوست چیزی می دانید؟

شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید نور خورشید تنها برای پوست فایده دارد و برای برنزه شدن و آفتاب گیری بدون رعایت نکات به زیر نور شدید آفتاب می روید؟ آیا تا به حال با خود اندیشیده اید که شاید این نور آفتاب برای پوستتان مضر باشد و موجب بروز لک و پیری زودرس پوست صورت و بدن شما بشود؟پس با ما همراه باشید تا شما را با انواع آسیب های پوستی که می تواند نور خورشید برای پوست شما به وجود بیاورد آشنا کنیم و بگوییم چگونه یک ضد آفتاب سازگار با محیط زیست انتخاب کنید . 

 

در

 

کرم ضد آفتاب گیاهی

ضد آفتابی را انتخاب کنید که برای دریا بی خطر باشد

مواد ضد آفتاب ایمن برای انسان

کرم ضد آفتابی که روی حیوانات آزمایش نشده است

محصولات بدون بو

موارد مهمی که باید به خاطر بسپارید

 

چندین سال است که میلیونها تومان برای خرید انواع کرم های ضد آفتاب و محصولات گران قیمت پوستی هزینه می‌شود اما بیشتر مردم نمی دانند که راه اصلی مقابله با پیری پوست و جلوگیری از چین و چروک صورت ، استفاده کردن از کرم های ضدآفتاب گیاهی است .

همانطور که میدانید در خورشید اشعه ماورا بنفش وجود دارد که می تواند به سلول های پوست شما آسیب برساند و با گذشت زمان موجب پیری پوست شما و در نتیجه بسیار حادتر موجب سرطان پوست شود .در نتیجه چه بهتر که قبل از به وقوع پیوستن این مشکلات با استفاده کردن از کرم های ضدآفتاب از این اتفاقات جلوگیری کنید  .

کرم های ضدآفتاب موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی و یا سموم هستند ، پس چه بهتر که کرم ضد آفتاب گیاهی و طبیعی را در منزل خود به راحتی درست کنید .ضدآفتاب های گیاهی همان روغن های طبیعی هستند که شما می توانید از آن استفاده کنید که هیچ گونه اثر مخربی بر روی پوست شما به جا نمی گذارد و فاقد عوارض جانبی میباشد . پس برای پوست شما هیچگونه مشکلی درست نمیکنند .روغن هایی همچون روغن بادام ، روغن فندق ، روغن الوورا ، روغن نارگیل ، روغن زیتون و روغن کنجد از جمله روغن هایی هستند که به عنوان ضد آفتاب طبیعی برای پوست شناخته می شوند . شما به راحتی با مالش این روغن ها بر روی پوست خود می توانید یک ضد آفتاب طبیعی داشته باشید.

 

 

بسیاری از افراد برای محافظت از پوست خود از ضد آفتاب استفاده می کنند. با این حال، برخی از ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب نه تنها بر روی پوست و سلامت شما، بلکه بر محیط زیست نیز اثرات نامطلوبی دارند. این مقاله توضیح می‌دهد که از کدام ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب اجتناب کنید و کدام محصولات ضد آفتاب را انتخاب کنید.

 

‌انتخاب یک ضد آفتاب امن برای دریا

هنگامی که  از ضد آفتاب در دریا استفاده می شود، مقداری از آن روی پوست شسته می شود و در آب دریا شناور می شود.این ترکیبات ضد آفتاب می توانند توسط موجودات زنده در دریا جذب شوند. مطالعات نشان داده اند که 10 ماده شیمیایی که معمولاً در کرم های ضد آفتاب موجود است، دارای پتانسیل آسیب رساندن به حیوانات دریایی از جمله توقف رشد آنها، تأثیر بر روی جنین در رحم حیوانات دریایی و اختلال در سیستم ایمنی آنها هستند.

 

تحقیقات بیشتری در مورد این مواد شیمیایی مورد نیاز است، اما بسیاری از کارشناسان موافقند که در میان آنها، اکسی بنزون ​​و اکتینوکسات به وضوح برای زندگی دریایی سمی هستند. از آنجایی که گاهی اوقات این دو ماده شیمیایی با نام‌های مختلفی ذکر می‌شوند، شناسایی آن‌ها در برچسب‌های مواد تشکیل دهنده محصول ممکن است دشوار باشد. خوشبختانه، با این حال، کرم‌های ضدآفتابی که حاوی هیچ یک از این مواد نیستند معمولاً با عنوان «ایمن برای صخره‌ها» یا «ایمن برای اقیانوس یا دریا» برچسب‌گذاری می‌شوند که تشخیص آنها را آسان می‌کند. با این حال، همیشه ایده خوبی است که برچسب محصولات را به دقت بررسی کنید، زیرا هیچ قانون روشنی در مورد استفاده از این اصطلاحات وجود ندارد و برخی از شرکت ها از این اصطلاح به روشی متفاوت از آنچه باید استفاده می کنند.

 

من به افرادی که دوست ندارند مواد تشکیل دهنده روی برچسب ضد آفتاب را بخوانند، یا می‌خواهند روشی ساده برای تشخیص آن‌ها داشته باشند، توصیه می‌کنم، محصولی را انتخاب کنند که روی آن نوشته شده است «ReefSafe» یا «OceanSafe» و حاوی اکسید روی به‌عنوان ماده اصلی است. این به این دلیل است که ضد آفتاب های حاوی مواد معدنی، مانند اکسید روی، اغلب فاقد مواد شیمیایی ذکر شده در بالا هستند و برای بدن انسان بی خطر هستند. بسیاری از کارشناسان محیط زیست توصیه می کنند تا حد امکان از محصولات حاوی نانوذرات اجتناب کنید، زیرا هنوز مشخص نیست که نانوذرات چگونه بر حیوانات دریایی تأثیر می گذارد. من با این نظر موافقم. توصیه می شود از محصولی استفاده کنید که حاوی روی به شکل معمولی و غیر نانویی باشد.

 

‌مواد ضد آفتاب برای انسان بی خطر است

بسیاری از مردم از دانستن اینکه اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم تنها ترکیبات ضدآفتابی هستند که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تاکنون به عنوان ایمن تایید کرده است، شگفت زده می شوند.

 

این دو جزء معدنی قبلاً ذکر شده است. انسان ها و حیوانات شباهت های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی دارند، بنابراین اگر یک عنصر برای حیوانات دریایی بی خطر باشد، به طور کلی برای انسان بی خطر است. به عنوان مثال، اختلالات غدد درون ریز که پستانداران دریایی را تحت تأثیر قرار می دهند، می توانند بر هورمون های انسانی نیز تأثیر بگذارند و منجر به مشکلاتی مانند سرطان و اختلال در مسیرهای سیگنال دهی استروژن شوند. این بدان معنی است که موادی که برای انسان مضر نیستند ممکن است برای حیوانات مضر نباشند.

 

در حال حاضر، سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی ترکیبات مختلف ضد آفتاب است که ممکن است بر سلامت انسان تأثیر بگذارد. از آنجایی که این فرآیند می‌تواند چندین دهه طول بکشد، توصیه می‌کنیم از محصولاتی که امروزه به عنوان ایمن شناخته شده‌اند، به جای کرم‌های ضدآفتاب ساخته شده با موادی که ممکن است FDA بعداً آن‌ها را به عنوان خطرناک طبقه‌بندی کند، استفاده کنید.

 

علاوه بر این، سازمان غذا و داروی ایالات متحده تشخیص داده است که آمینو بنزوئیک اسید (PABA) و ترولامین سالیسیلات موجود در برخی از ضدآفتاب‌ها به هر میزان که باشد ناایمن هستند. محصولات ضد آفتابی که استفاده می کنید را بررسی کنید و اگر حاوی هر یک از این مواد هستند آنها را دور بریزید.

 

ضد آفتاب های مبتنی بر روی و تیتانیوم که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان ایمن تأیید شده اند، ضد آفتاب های معدنی نامیده می شوند. روی و تیتانیوم با انعکاس پرتوهای فرابنفش خورشید از پوست از پوست محافظت می کنند. روی یک ماده معدنی است که در بسیاری از مواد مغذی توسط بدن استفاده می شود، بنابراین در صورت امکان، یک محصول مبتنی بر روی را به جای ضد آفتاب مبتنی بر تیتانیوم انتخاب کنید. مشخص نیست که تیتانیوم چه عملکردهای غذایی در بدن دارد.

 

همچنین می توانید از ضد آفتاب های جداگانه صورت و بدن استفاده کنید. به طور کلی، ضد آفتاب های صورت ملایم تر  و سبک تر از ضد آفتاب های بدن هستند و بر رنگ پوست و رنگ آرایش تأثیری ندارند. اگر مستعد آکنه هستید، استفاده از کرم ضد آفتاب ساخته شده برای پوست مستعد آکنه می تواند خطر مسدود شدن منافذ را کاهش دهد. با استفاده از فونداسیون مایع ،  پرایمر و  مرطوب کننده رنگی با ترکیبات ضد آفتاب، می توانید مراقبت از پوست و آرایش را به یکباره حل کنید.

 

کرم‌های ضد آفتاب کودک یا محصولات ضد آفتاب کودکان اغلب حاوی مواد ملایم‌تر و مطمئن‌تری نسبت به ضد آفتاب‌های ورزشی و ضد آفتاب‌ها هستند. بزرگسالانی که مستعد مشکلات پوستی با محصولات حاوی عطر، رنگ یا رنگ هستند، باید از کرم های ضد آفتاب برای نوزادان یا کودکان استفاده کنند. یکی از مزایای کرم ضد آفتاب نوزاد این است که تمام افراد خانواده هنگام رفتن به ساحل می توانند از آن استفاده کنند.

 

‌ضد آفتابی که روی حیوانات آزمایش نشده است

این فقط حیوانات دریایی نیستند که توسط کرم های ضد آفتاب انسان آسیب می بینند. این به این دلیل است که در برخی موارد، آزمایش حیوانی قبل از انتشار محصول انجام می شود. برخی از شرکت ها نیز از روش های تحقیق جایگزین برای تأیید ایمنی محصولات خود استفاده می کنند.

 

سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از عبارات "بدون ظلم" یا "بدون آزمایش روی حیوانات" را تنظیم نمی کند، بنابراین هر شرکتی می تواند بدون در نظر گرفتن اصالت، این اظهارات را روی برچسب محصولات نمایش دهد. گواهینامه بین المللی Leaping Bunny و Cruelty Free فرآیندهایی هستند که شرکت ها به طور داوطلبانه در آن شرکت می کنند و گواهینامه تنها زمانی می تواند به دست آید که شرکت ها معیارهای خاصی را داشته باشند، مانند حذف آزمایش های حیوانی در طول فرآیند تولید. اگر معتقدید که آزمایش بر روی حیوانات باید در تولید لوسیون های برنزه کننده و سایر محصولات پوستی به حداقل برسد، محصولاتی را با این گواهی ها روی برچسب خریداری کنید.

 

‌محصولات بدون بو

شرکت های لوازم آرایشی گاهی اوقات از عبارت «عطر» بر روی برچسب محصولات استفاده می کنند تا این واقعیت را پنهان کنند که محصولاتشان حاوی مواد شیمیایی تحریک کننده و مضر برای عطر است. بنابراین بهتر است به جای «رایحه» روی برچسب محصول، محصولاتی را انتخاب کنید که نام یک گل یا یک ماده معطر آشنا را درج کرده باشند. ترکیبات رایج گل یا معطر شامل اسطوخودوس، علف لیمو، نعناع فلفلی، رزماری و بابونه است. اگر پوست حساسی دارید، به جای محصولات معطر از پوست حساس یا ضد آفتاب بدون عطر استفاده کنید.

 

‌موارد مهمی که باید به خاطر بسپارید

هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید

وقتی صحبت از ضد آفتاب می شود، خطر آفتاب سوختگی موضوعی است که باید به آن توجه شود. آفتاب سوختگی یک عامل خطر اصلی برای ملانوم، یک سرطان کشنده پوست است. هر چه در زندگی خود دچار آفتاب سوختگی شدیدتر شوید، خطر ابتلا به سرطان های پوستی مانند ملانوما بیشتر می شود. اگر ضد آفتابی است که می تواند از آفتاب سوختگی شدید جلوگیری کند، بهتر است ابتدا آن را بدون نگرانی زیاد در مورد مواد تشکیل دهنده، استفاده کنید.

 

علاوه بر ضد آفتاب، راه های زیادی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی وجود دارد.

لباس های ضد آفتاب، آگاهی از اشعه ماوراء بنفش و بهبود شیوه زندگی موثرتر و ایمن تر از ضد آفتاب هستند و همچنین برای محیط زیست مفید هستند.

 

امیدواریم دانش شما در مورد ضد آفتاب را افزایش داده باشیم تا بتوانید محصولاتی را انتخاب کنید که هم برای محیط زیست و هم برای سلامتی شما مفید باشد. با استفاده از محصولات ضد آفتابی که از عطرها، مواد شیمیایی یا فرآیندهای شناخته شده مضر استفاده نمی کنند، می توانید از روزهای تابستانی در زیر نور آفتاب داغ لذت ببرید و در عین حال از مزایای سلامتی یک ضد آفتاب نیز بهره مند شوید.

ضد لک پوست نیز به صورت سنتی وجود دارد که در مقالات بعدی به آن  اشاره خواهیم کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۳۳
ایلیا صمدی نسب